Hello There!

Monday, August 16, 2010

Sambungan hari Ahad

Dah tengok rancangan Nona, kitaorang tengok lak citer magic kanak-kanak. Budak tu nak balas dendam atas kematian maknya terus bertapa selama 15 tahun. Dah 15 tahun pun budak masih kecil lagi. Kelakar gak citer tu.

Habis citer tu, kitaorang bersihkan kucing. Pukul 6.15 petang kitaorang keluar cari makanan untuk berbuka puasa. Kitaorang gi kat area kedai Kak Mah. Kitaorang beli makanan kat Kak Mah. Macam biasa aku beli lauk kesukaaan aku, 2 bungkus. 1 untuk berbuka, 1 lagi untuk sahur punya rm10.  Pastu aku beli air bunga rm1.50, hati goreng rm1.50. Jazim pun beli 2 bungkus gak rm10, beli air kelapa sikit giler, harga rm3, pedal ayam rm1.50 dan bubur cacar (harga aku tak ingat).

Dah beli, kitaorang terus balik rumah. Tengok tv saluran 552, sambil tu Jazim study sikit pasal kerja dia. Masa tu aku gak kemas barang aku. Aku nak balik rumah. Dah bang, kitaorang pun makan lah. Rupa-rupanya Jazim makan 2 bungkus sekali, aku ingat nak buat untuk bersahur punya. Lepas solat, Jazim pun hantar aku balik rumah.

Sampai kat rumah aku, aku tengah berkemas, kawan aku kol lak nak ajak keluar. Aku pun kata ok jer. Kitaorang gi minum kat "Pha Pha Garden". Berborak sampai pukul 11.30 malam. Kawan aku nak lepak sampai waktu bersahur kat rumah aku. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.