Hello There!

Friday, August 13, 2010

Jumaat 13/08/2010 Sekinchan Ikan Bakar

Petang, masa nak balik kerja, kat area opis aku hujan turun gan lebatnya. Hari ne aku tak gi rumah Jazim. Aku balik gan Intan, opis mate aku. Sampai rumah aku, aku singgah beli kuih, siput masak lemak. Masa aku nak bukak pintu, kawan aku ED kol. Dia nak ajak aku makan. Alamak, aku dah beli makanan ne. Ed kata dia nak belanja aku. Aku kata lain kali lah. Dia bersungguh-sungguh nak belanja aku dan nak citer 1 perkara gan aku. Aku kata oklah, nak makan kat mana?. Ed kata surprise. Ok aku pun mandi kejap dan salin baju. Pukul 6.40 Ed sampai rumah aku. Kitaorang terus gi tempat makan.

Rupa-rupanya tempat makan tu kat setiawangsa kedai "Ikan Bakar Sekinchan". Ed cakap dia pernah tengok citer kat TV3, "Jalan-jalan Cari Makan". Aku pun belum pernah gi lagi. Aku ada dengar gak citer kedai ne. Intan kat sedap gak ikan bakar dia. 


Ikan Pari rm22.00
Sotong Bakar rm8
Kitaorang makan tu jer plus gan air buah. Ed makan nasi putih. Aku tak makan nasi, aku ratah lauk jer. Orang memang ramai, nasib baik ada tempat duduk. Ramai yang datang berkeluarga. Kitaorang main redah jer. Masa tu hujan masih lebat lagi. Aku tak boleh makan banyak-banyak masa bukak puasa. Ed citer dia baru dinaikkan pangat. Aku ucapkan congrat kat dia. Kitaorang lepak kat sana sampai pukul 9 malam. Ne first time aku buka puasa kat luar.  

Pas makan kitaorang lepak kat Old Town White Coffee area rumah aku. Masa minum DD kol, aku nak jumpa DD lak. DD nak tunjukkan gambar-gambar dia kat Pulau Tioman. Aku balik rumah.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.