Hello There!

Sunday, August 29, 2010

Ahad 29/08/2010





Aku bangun pukul 8 pagi. Aku tengok Jazim dah bangun tengah bersihkan kucing. Semalam aku tidur awal gak. Drama kat tv3, aku tak habis tengok dah nyantuk sangat. Pukul 9.20 pagi, kitaorang gi Jusco Taman Maluri. Masa dalam kereta, Jazim kol Mama. Kitaorang pakai speaker, bual-bual kosong gan Mama.








Sampai kat sana, kitaorang naik tangga berjalan terus ke tingkat 1. Jazim nak tanya bateri hp Nokia N95 dia kat Nokia Centre. Masa tu Jazim tengah bergayut gan Umi. Aku yang gi tanya. Aku tanya kat 1 mamat kat kaunter. Dia cakap bateri harga rm149. Pastu aku bagitau kat Jazim. Mahal sangat kata Jazim. Jazim tak jadi beli. Pastu kitaorang terus bayar parking dan keluar dari situ.


Kitaorang terus gi Tasco Ampang. Kitaorang nak beli tisu dan plastik sampah. Jazim singgah kat kedai jual hp. Jazim tanya bateri kat 1 mamat ne. Last-last Jazim beli gak bateri baru kat situ. Orang kat sana tak ramai lagi. Dah beres kitaorang balik rumah. Sampai kat rumah dah pukul 11.50 pagi. Jazim buat kerja sikit dan terus tidur sekejap. Aku macam biasa buat blog. Kitaorang lepak sampai rancangan Nona habis. Pastu kitaorang fikir nak berbuka kat mana. Last-last Jazim nak rasa aku masak ketam sambal.


Kitaorang pun gi Carrefour. Aku beli bahan-bahan yang diperlukan. Habis, kitaorang pun balik rumah. Nanti pukul 4.30 petang, Kelana & the geng nak datang rumah. Sampai rumah, aku terus masak. Jazim bersihkan kucing. Masa aku masak, Kelana & the geng pun sampai. Pukul 5.20 petang, aku dah siap masak. Mereka pun nak balik gak. Jazim sambung bersihkan kucing. Aku sambung balik buat blog. Selamat berbuka Mama.

Ketam Sambal (4 ekor)

Kailan goreng
Ne lah hasilnya.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.