Hello There!

Sunday, August 1, 2010

Ahad 01/08/2010

Pagi ne aku bangun macam biasa pukul 6. Aku bersihkan 2 bilik kucing sampai pukul 7.50 pagi. Pastu aku angkat berat. Jazim belum bangun lagi. Semalam aku bangun pukul 2 pagi, nak tengok keadaan Bubble, masih belum beranak. Jazim bangun tidur 2 jam sekali nak tengok Bubble gak sebab tu dia menyantuk. Jazim bangun tidur pukul 8.30 pagi. Check sikit-sikit pastu gi mandi. Habis mandi kitaorang nak keluar gi breakfast.

Aku kata kat Jazim, kata nak cukur bulu Suzzy. Jazim kata boleh gak. Pukul 9.15 baru kitaorang gi breakfast. Kitaorang ingatkan nak gi kedai Kak Mah. Masa dalam kereta Jazim kol Sam. Sam kata dia free, so kitaorang hantar Suzzy masa tu gak. Kitaorang terus ke Ara. Kitaorang dah cakap kat Sam macam mana nak cukur bulu Suzzy. Dah beres kitaorang tukar plan nak breakfast kat "Old Town" lak. Aku makan Western Platter, Omega Boiled Egg dan Hazelnut W/Coffee. Jazim mula-mula nak makan meehoon siam, so aku gi tick tomyam siam meehoon, sekali datang tomyam. Aku tak perasan ada tulis tomyam kat situ. Jazim tak nak makan tomyam pagi-pagi takut sakit perut lagi. Semalam dia dah sakit perut makan makanan Mexico gan "girlfriend" dia. Jazim pun order Meehoon Siam, Omega Boiled Egg, Root Beer Floats dapat Nan Yang Kopi sebab order Meehoon Siam. Tomyam tadi bayar free jer. Ingatkan pekerja Old Town boleh tukar menu, tapi tak boleh sebab dah key in dalam komputer.

Masa kitaorang dah habis makan, Sam kol kata dah siap. Kitaorang terus ke Ara lagi. Aku tengok Suzzy dah macam tupai. Kepala dan ekor jer yang tak cukur. Check punya check tengok-tengok ada fungus kat badan Suzzy. Nasib baiklah cukur bulu kalau tak, tak tahu pun ada fungus. Kitaorang terus jumpa Dr. Sumitra, suruh checkkan Suzzy. Memang betul fungus. Bayar rm50 cukur bulu, Dr. Sumitra check free jer, kitaorang terus balik rumah. Parking kereta jauh sebab ada pasar tani hari ahad. 

Sampai rumah dah pukul 11.50 pagi. Bersihkan apa yang patut, aku terus mandikan Suzzy gan malaseb, Joey pun aku mandikan gak. Nasib baik Jefri nak datang ambik Cassie petang ne, kalau tak, Cassie pun aku mandikan gak. Takut anak-anak kondi tu pun ada fungus. Pastu Jazim letak ubat fungus kat Suzzy. Kelakar aku tengok Suzzy macam anak tupai. Joey dan Cassie pun tengok Suzzy lain macam, betul ke Suzzy ne, dah gondol.

Habis semua, Jazim tunjukkan aku gambar penghadang kucing kat website Afendi. Jazim nak beli macam tu untuk anak-anak Angel. Aku kata ok gak so kitaorang pun nak gi "Great Eastern Mall" nak tengok kat Pet Wonderland. Kitaorang tengok 1 keping rm35, dan pendek sangat, tak sesuai. Kitaorang tak banyak cakap terus kitaorang gi kat Uptown. Sampai kat sana dah pukul 1.20 petang. Mula-mula kitaorang gi kedai "N&N Pet Shop" tanya pasal penghadang kucing, amoi tunjukkan penghadang yang sama macam kat Great Eastern Mall tapi harga murah rm19. Kat kedai tu ada anak buaya, terkejut Jazim. Amoi tu kata semua datang dengan saiz yang sama. Oklah nanti kitaorang datang lagi. Pastu kitaorang gi kat kedai "Uptown Pet Centre". Tengok punya tengok ternampak lak cage lain, Jazim dah suka. Tanya harga rm390 dapat discount 350, terus ambik. Pastu beli botol air kecik rm10 untuk anak-anak Angel. Jazim parking kereta jauh sikit, dah bayar aku tunggu Jazim datang. Pekerja kedai tu tolong angkatkan cage masuk ke kereta. Cage tu berat. 

Sampai kat rumah dah pukul 3.15, Kitaorang angkat pelan-pelan cage tu. Sampai dalam rumah terus buat kerja, dan nelah hasilnya. Jazim letak cage kat tepi meja makan. Pastu Jazim bersihkan lak bilik air, nanti nak letakkan Bubble lak sampai Bubble beranak.


Kitaorang nak lunch tapi dah pukul 4 sebab sat lagi Jefri nak sampai. Kitaorang pun tengok tv jer. Aku tengok tv sambil update blog. Dah pukul 4.15 petang, kitaorang pun gi makan dah lapar sangat. Jefri belum sampai lagi. 

Pukul 6 petang baru Jefri sampai siap bawak cage lagi. Selamat tinggal Prince Cassie semuga Jefri akan menjaga dengan sebaik-baiknya. Aku tak tahu lagi nak balik rumah aku ke tidak. Kasut kerja aku tak bawak. Mungkin nanti aku kena balik ambik kasut kerja aku kot kalau aku nak tidur sini lagi. Bubble belum beranak lagi. Tadi Jazim dah ambik suhu Bubble 37.4. Kata Azli dari Chantek Cattery bila-bila masa akan beranak. Bersiap siaga jer.

Nanti bila nak dinner aku akan balik rumah ambik kasut kerja aku. Tidur kat sini jer. Tiba-tiba orang yang nak check hama dah sampai. Jazim ada bagitau kat aku. Mula-mula tu dia nak datang pukul 2 petang tapi kitaorang dah kat luar. Banyak barang orang tu bawak. Rupa-rupanya vacum cleaner cum penyedut udara. Harga mak datuk rm9000. Dari pukul 6.15 petang sampai pukul 9.30 malam dia buat demo. Rosak plan kitaorang. Katanya 45 minit jer buat demo. Siapa nak beli. 

Dah habis kitaorang gi dinner, makan kat kedai Mek. Pastu kitaorang gi rumah aku. Hujan lak turun. Sampai rumah pukul 11.22 malam. Jazim terus tidur. Aku habiskan buat blog.

TAMMAT.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.