Hello There!

Saturday, August 7, 2010

Sabtu 07/08/2010

Pukul 7.25 pagi aku dah sampai kat rumah Jazim. Jalan tak jem. Tambang cab ngam-ngam rm10. Sebelum aku mandi, aku dah sms Jazim kata aku nak gi sana sat lagi. Jazim balas ok. Aku terus ke rumah Jazim. Aku terus masuk dalam rumah. Mek Jazim tengah sidai baju kat balcony, yang lain tengah tidur. Aku terus simpan bag dalam bilik Jazim. Jazim tengah bersihkan dalam bilik Bubble. Aku terus masuk bilik kucing 1 lagi. Masa aku tengah bersihkan, Jazim masuk dalam bilik baru Jazim tahu aku dah sampai.

Pukul 9.45 pagi, baru kitaorang gi breakfast. Khairul adik Jazim tak ikut sebab masih tidur lagi. Jazim citer kat aku, Umi dan Siti, adik Jazim ada kat "Hospital Ampang" dikhabarkan nak bersalin. Semalam Siti sakit perut. Kitaorang menuju kat kedai Kak Mah. Malangnya kedai Kak Mah ramai orang sedang beratur. Aku memang nak makan roti telur bawang kat kedai sebelah. Jazim sekeluarga malas nak beratur terus mereka pun gi kedai roti canai yang aku dah pesan. Mek dan yang lain makan nasi lemak. Jazim makan roti kosong gan gula plus teh o ais gan telur setengah masak 2 biji. Aku pun makan telur setengah masak 2 biji gan roti telur bawang plus teh ais.

Habis makan dan bayar, kitaorang balik. Jazim turunkan aku kat tepi jalan. Mereka semua nak ke hospital tengok Siti. Aku tak ikut sebab nak mandikan kucing. Aku sampai rumah pukul 10.45 pagi. Aku masuk rumah tengok-tengok Khairul sedang main komputer. Aku cakap kat dia, kalau nak mandi, mandilah sebab aku nak mandikan kucing. Dia pun terus gi mandi. 

Jazim dah pesan Bubble dah boleh mandi tapi mandi gan air jer tak payah letak shampoo. Aku mandikan Bubble dulu kemudian aku gunakan Malaseb untuk Suzzy dan Joey. Toby aku gunakan shampoo pemutih, yang lainnya aku gunakan shampoo biasa jer. Masa aku mandikan Haiqal yang terakhir, baru Jazim dan keluarga sampai dari hospital. Aku dapat citer Siti belum beranak lagi begitu jugak gan Otty.

Masa aku baru sampai pagi tadi, Mek Jazim ada citer kat aku pasal buah-buahan. Dia bawak 1 kotak buah-buahan, durian pun ada. Kotak tu hilang. Kotak tu mereka letak kat luar pintu, grille pulak tak kunci. Mek sedar masa nak buang sampah. Buah-buahan tu nak bagi kat sepupu mereka. Balik dari breakfast baru dapat tahu rupanya sepupu mereka datang pukul 1 lebih pagi terus ambik buah tu tanpa bagitau Mek. Mek dapat tau sepupu dia kol Mek. Mek apa lagi marah giler kat sepupu tu, kalau ya pun nak datang ambik bagitau lah Mek, ne tak datang senyap-senyap jer. Kitaorang ingatkan ada orang datang curi. Macam-macamla.

Pukul 4.15 petang baru Siti dan Umi sampai rumah Jazim. Siti belum beranak lagi. Umi citer kat Jazim, hospital Ampang service teruk. Mulanya Mek nak balik hari ne, tak jadi lak. Esok baru nak balik ke Kelantan. Pukul 6.20 petang, Mek nak gi jalan TAR nak cari kain. Mula-mula Umi nak ikut, tengok-tengok Umi dah penat terus tidur kat rumah dia. Mek kol Jazim bagitau, terus Jazim pun nak gi sama. Kesiankan Mek pulak. Aku tak ikut takut Otty nak beranak lak. Masa aku buat blog, tiba-tiba Jazim balik tak ikut. Jazim kata Umi dah ada gan Mek. Pastu aku, Jazim, Siti gan anak-anak Umi gi dinner kat kedai Mek Kelantan.

Pukul 8.30 malam, Mek balik dari jalan TAR gan Umi. Beli beberapa helai kain. Pastu mereka tengok tv. Aku sambung buat blog. Jumpa esok ya. Bye.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.