Hello There!

Wednesday, August 25, 2010

Rabu 25/08/2010 Mohd Chan Abdullah @ Melawati

Kedai dia kat Melawati
Nasi goreng seafood (Ed punya)
Nasi daging masak lada hitam (aku punya)
Pau kacang rm1.60 sebiji (sedap)
Air tembikai dan air naga
Semua ada
Petang ne aku nak cuba berbuka puasa kat kedai "Mohd Chan Abdullah" kat Melawati. Pukul 3 tadi, Ed kol aku kat opis tanya aku masak lagi ke hari ne. Kau ingat aku ne tukang masak kau. Aku nak makan kat luar petang ne. Aku nak makan masakan cina muslim. Ed kata dia nak ikut gak.

Seperti biasa, dia tunggu aku kat bus stop. Kitaorang terus gi kat sana. Pukul 6.15 petang baru dapat parking, tu pun jauh kat belakang Maybank. Ramai orang nak gi bazar ramadan Melawati. Kitaorang terus ke kedai Chan. Masa tu orang tak ramai sangat. Aku masuk dalam dan cakap gan pekerja kedai, aku nak booking meja untuk 2 orang. Pekerja tu kata boleh dan kalau nak order makanan pun boleh gak. Aku terus panggil Ed, nak tengok menu apa dan terus order. Meja dan makanan dah booking, kitaorang jalan-jalan sekitarnya. Aku tunjukkan kat Ed dimana aku belajar dulu. Sekarang dah takde lagi, dah dijadikan Hotel Bajet. Pastu kitaorang gi kedai pet. Aku cakap kat Ed. kawan aku ada kucing, kat sinilah dia cukur bulu kucing dia. Kemudian kitaorang gi bazar ramadan kejap. Aku pening sekejap dengan bermacam-macam bau lauk ada kat situ. 

Ed beli jagung bakar 2 batang. Dia kata nak buat sahur. Aku malas nak gelak. Pukul 7.20 petang, kitaorang gi kat kedai Chan balik. Aku tengok orang dah ramai gak kat situ. Nasib baik aku dah booking dulu. Masa untuk berbuka pun dah sampai. Pukul 8.30, kitaorang chow. Ed nak balik cepat sebab masa makan tadi bapak dia kol kata ada hal sikit. 

Ed tanya aku, aku tak celebrate ke birthday aku nanti. Aku kata tengoklah macam mana nanti. Aku sampai rumah pukul 9 malam. Aku terus tulis blog.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.