Hello There!

Tuesday, September 21, 2010

Selasa 21/09/2010 Geylang Kopitiam

Aku sampai rumah pukul 5.50 petang. Ed kol aku nak ajak aku makan kat "Geylang Kopitiam". Aku cakap kat mana tu. Ed kata kat USJ. Wow jauhnya. Aku ikut jer. Kitaorang pun bergerak ke sana. Senang gak nak cari tempat ne. Ia bersebelahan gan Taipan Subang Jaya dan betul-betul gan Masjid Al-Falah Subang. Masjid ne hanya beberapa meter saja dari kawasan ini dan mudah bagi sesiapa untuk mengesannya. Ia gak terletak betul-betul berhadapan gan Balai Polis Subang Jaya yang baru siap dibina. Alamat no. 2, Jalan USJ 9/5P, Subang Jaya.

Kitaorang sampai sana dah pukul 8.50 malam. Aku lihat hiasan dalamannya. Hiasan dalamannya melayu tradisional serta konsep Neo Nusantara di pintu masuk. Hiasan dalaman mengambarkan Singapura zaman kegemilangan studio Jalan Ampas. Keadaannya cozy disebabkan bunyi aliran air dari "Glass Wall Features separuh dinding restoran ne, ada 4 biji water features. Kita gak boleh dengar alunan muzik melayu oldies memori studio Jalan Ampas dan beberapa gambar lama hitam putih di dinding restoran ne. Restoran ne gak ada WIFI free dan tiada password.

Menu aku tengok kat restoran ne ada 7 jenis:-
1. Geylang Singature Dish
2. Geylang Western Dish
3. Geylang Dessert
4. Geylang Speciality Toast
5. Geylang Speciality Rice
6. Geylang Speciality Noodles
7. Side Order

Kitaorang pun mintak order. Aku yang order semua makanan kat bawah ne. Memang kalau makanan S'pore, aku tahu semuanya. Aku ternampak sup tulang merah, apa lagi aku terus order tak tunggu-tunggu lagi. Lempeng pisang gan sambal, cucur udang, keropok lekor dan ubi  rebus pun ada. Lontong goreng, mee rebus, sate goreng dan mee soto ada gak.



Sup Tulang Merah
Selama ne kalau nak makan, kena makan kat Newton Circus kat S'pore jer. Sekarang tak lagi, kat sini pun dah boleh makan gak. Walaupun rasa tak 100% tapi rasa wow gak. 
Kacang Phool rm6.30
Kuah kacang merah dicampur gan daging lembu dan diletakkan telur mata kerbau diatasnya. Diletakkan bersama bawang merah, cili hijau dan tomato. Makan bersama gan roti. Wow terangat beb, tapi aku rasa kat foodcourt Larkin lagi sedaplah.
Mee Rebus Tulang Ketuk, siap bagi straw untuk sedut tulang
Teh C Peng Gula Melaka (3 Layer) rm2.80 kaw-kaw
Tauhu Telur Goreng sedap
Dulu selalu makan kat foodcourt MidValley, tak pun kat The House of Sundanese KLCC, apa-apa pun memang sedap giler.

Kesimpulan yang boleh aku buat ialah kepantasan layanan cepat. Hantar hidangan agak lambat sikit terutama sekali kacang phool, Aku tengok jam hampir 25 minit baru sampai. Makanan lain sekitar lebih kurang 10 minit.

Kitaorang chow dari situ pukul 10.30 malam. Aku cakap kat Ed, macam aku berada di S'pore lak. Aku puas hati makan malam ne. Nasib baik aku nak ikut Ed, kalau tak, tahlah. Restoran ne MEMANG GEREK SIH.




No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.