Hello There!

Thursday, September 2, 2010

Rabu 01/09/2010

Aku sampai rumah pukul 5.20 petang. Aku nak bukak tv jer tiba-tiba tv aku tak menyala dah. Aku ingat suis dah rosak, aku pun tukar kat suis yang lain pun sama. Aku tekan-tekan punat tv, tak menyala gak. Aku dah tension. Aku ambik keputusan aku nak beli jer tv baru. Aku terus gi Giant nak beli tv baru. Sampai kat Giant, aku cari tv yang paling murah. Walaupun jenama tah apa-apa, aku tetap nak beli. Aku malas nak hantar tv aku dibaiki lagipun tv tu dah lama dah.

Akhirnya aku ambik tv 21" jer, sama macam tv aku yang lama. Harga & jenama rahsia ok (malu). Aku pun bayar dan masukkan dalam troli. Aku tolak troli sampai kat rumah aku. Kat bawah, aku panggil anak cina kedai runcit tolong aku. Nasib baik bapak dia dah buat tangga berjalan untuk angkat barang-barang kedai dia. Sampai tingkat 1 jer. Selebihnya dia tolong angkat sampai depan pintu bilik aku. Aku terus pasang tv baru. Tv lama aku, aku buat perhiasan jer. Hilang sekejap tension aku. Aku terus kol Jazim bagitau kat dia. Kitaorang bersembang sampai berbuka puasa.

Pukul 8.15 malam, Remza kol aku. Dia nak ajak aku keluar. Kitaorang minum kat OldTown. Dia kat tadi dia buka ala-ala jer. Aku dah kenyang makan bihun goreng gan ayam masak merah. Kitaorang lepak kat sana sampai pukul 10 malam. Masa nak balik Remza keluarkan hadiah dari bag dia. Dia bagi aku hadiah. Hilang tension aku kejap. Aku dapat hadiah lagi.

Nasi Lemak Special (Remza punya)
Iced Chocolate (Remza punya)

Thick Peanut Butter Toast (Aku punya)

Lava Icecream (Aku punya)

Chadwicks (Kongsi)

Iced White Coffee (Aku punya)

Hadiah aku

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.