Hello There!

Sunday, September 26, 2010

Sabtu 25/09/2010





Aku bangun pukul 6 pagi. Rutin macam biasa. Jazim bangun pukul 7 pagi. Pukul 8.30 semua dah habis. Aku mandi pastu Jazim mandi. Kitaorang gi breakfast kat kedai Kak Mah. Semalam Jazim dah kol Sam nak cukur bulu Joey dan Fiona. Habis breakfast, kitaorang balik rumah nak ambik Joey, Fiona dan Toby. 

Sampai kat Ara ngam-ngam pukul 10 pagi. Sam pun baru sampai gan kenarinya. Dr. Jon pun ada. Kitaorang bagi tau kat Sam macam mana kitaorang nak cukur bulu kucing. Pastu kitaorang gi minum kopi. Habis minum, kitaorang gi kedai furniture saja nak tengok-tengok jer. Dah habis, kitaorang balik ke Ara semula. Masa sampai sana, Sam tengah cukur bulu Fiona. Joey dan Toby dah siap cukur. Toby, kitaorang suruh Sam cukur bulu kaki jer. 

Masa nak menunggu Fiona habis cukur. Kitaorang berbual-bual gan Dr. Jon. Dr. Jon kata, dia dah permanent kat Ara. Dr. Jon kata lagi, Dr. Sumitra dan Jesse dan berhenti kerja. Dr. Sumitra dah ada kat India sekarang. Mak bapak dia kat India. Dr. Jon kata, bos Ara nak buka cawangan baru kat Subang. Masa kitaorang takde tadi. Dr. Jon kata dia tengok Toby selsema, takut nanti jangkit kat yang lain. Toby tu memang selalu selsema so far tak pulak ada yang terjangkit. Jazim pun belilah ubat selsema.

Ubat Selsema Toby rm130
Pukul 12 tengahari baru semua habis. Kitaorang pun bali. Pukul 1, Jazim gi opis. Aku terus mandikan Otty, Buble, Angel, Suzzy, Joey dan Toby. Pukul 2.15 petang semua dah settle. Aku gi mandi. Ed kol aku. Kitaorang nak gi open house kawan dia. Pukul 3 petang dia sampai. Kitaorang bergerak ke Pandan Indah. Rumah kawan Ed dekat gan rumah Kak Nok. 

Kitaorang sampai orang dah ramai. Kawan Ed suruh datang pukul 1 petang. Kitaorang datang lambat sebab Ed baru habis kerja dia. Dia gi opis pagi tadi. Aku makan satay dan rendang. Kitaorang lepak kat sana sampai pukul 6 petang. Pastu kitaorang gi Tesco jalan-jalan. Pukul 7.30 malam, aku sampai rumah.

Sampai rumah, aku bersihkan kucing dan tukar baju. Masa aku balik rumah, Jazim belum balik lagi. Aku keluar lagi gan Ed. Kali ne kitaorang nak gi Tasik Permaisuri. Kitaorang nak gi rumah opis mate Ed. Pukul 8.20 malam, kitaorang sampai sana. Orang taklah ramai sangat. Opis mate Ed, Sarina kata dia tak jemput ramai orang, cuma yang terdekat jer. Wah kali ne hidangan lain sikit. Masakan ala-ala Inggeris style.

Kitaorang lepak kat sana sampai pukul 11 malam. Pastu kitaorang balik rumah aku. Sampai pukul 1.30 pagi, kitaorang balik Ampang.



No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.