Hello There!

Monday, September 13, 2010

Ahad 12/09/2010

Pagi ne aku bangun pukul 7 pagi. Aku dapat panggilan telefon dari kawan aku kat JB. Dia kata nak datang gan kawan aku yang lain. Mereka nak datang pukul 10 pagi. Aku cakap kat mak aku suruh masak sikit. Aku terus tolong mak aku masak. Dah selesai masak, aku bersiap. Pukul 10.15 pagi, 2 buah kereta datang rumah aku. 

Kawan aku Izan datang. Rupa-rupanya dia dah kol kawan aku yang lain. Kawan sekolah aku dulu. 8 orang kesemuanya. Aku terkejut besar. Mereka pun terkejut tengok aku. Ne first time mereka tengok aku. Walaupun usia sebaya tapi muka diaorang semua nampak tua. Cuma aku jer muka nampak muda hehehe. Aku jemput semua orang masuk rumah. Riuh rendah rumah aku dibuatnya. 

Dah makan dan minum, mereka ajak aku keluar gi jalan-jalan lak. Mereka nak ajak gi rumah member yang lain. Rumah aku yang pertama mereka gi. Aku bersiap. Aku minta izin dari mak aku. Mereka bagi mak dan bapak aku duit raya. Mereka berebut-rebut nak suruh aku naik kereta mereka. Aku jadi pening kepala. Member aku sampai buang duit syiling, kalau siapa dapat kepala, aku naik kereta dia. Aku naik kereta Lan, kereta yang lain nampak muncung jer hehehe. 

Pukul 11.15 kitaorang bergerak. Mula-mula kitaorang gi rumah Lan kat Jalan Tebrau. Mak bapak dia dah tunggu kitaorang. Lan citer kat mak dia, aku ne kawan rapat dia dulu masa sekolah menegah. Kitaorang makan kat rumah Lan. Pukul 12.20 tengahari kitaorang chow dari rumah Lan. Banyak lagi rumah nak gi ne. Rumah ke2 rumah Mior kat Jalan Pelangi. Kitaorang makan lagi. Lepak kat sana sampai pukul 2.15 petang. Kitaorang gerak lagi ke rumah ke3, rumah Man kat Jalan Kolam Ayer. Aku dah tak larat nak makan lagi. Aku makan kuih sikit jer. Kitaorang lepak kejap jer. Kitaorang nak gi ke rumah ke4, rumah Saiful kat Jalan Skudai. Sampai rumah Saiful dah pukul 3.20 petang. Kitaorang makan lagi. Rumah Saiful kitaorang lepak lama sikit. Kitaorang gerak ke rumah ke5, rumah Ayie kat Jalan Abdul Samad. Sampai kat sana pukul 4.15 petang. Makan dan makan lagi.

Dari rumah Ayie nanti, kitaorang nak gi "Plaza Angsana" kejap. Kitaorang nak minum kopi dan cuci mata. Terlalu makan ketupat dan rendang. Pukul 5.05 petang, kitaorang sampai kat sana. Nasib baik jalan nak ke tempat rumah member aku tak jem. Kitaorang lepak kat "Chamek Kopitiam".






Pukul 6.30 petang, kitaorang bertolak nak gi rumah Nan kat Jalan Ayer Molek. Nasib baik rumah Nan makan kuih jer. Lega aku. Nanti lepas maghirib, kitaorang nak gi rumah Munir kat Jalan Tasik Utara. Pastu kitaorang nak rehat kat Danga Bay. Sampai rumah Munir, kitaorang makan lagi. Mak Munir buat lain sikit. Mak dia buat mee rebus johor. Sedap giler. Kitaorang lepak sana sampai pukul 9 malam. Dah habis, kitaorang gi Danga Bay. Sampai kat Danga Bay pukul 10.15 malam. Kitaorang jalan-jalan kejap pastu lepak minum kopi. Kitaorang lepak kat sana sampai pukul 12.30 malam. Pastu mereka hantar aku balik rumah. Sampai kat rumah aku pukul 1.50 pagi. Penatnya dari pagi aku keluar sampai malam baru balik. Esok aku nak jalan gan Lan. Kitaorang nak tengok sekolah menegah kitaorang lak.

  






No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.