Hello There!

Monday, September 20, 2010

Ahad 19/09/2010

Pukul 8.30 malam, aku balik dari rumah Jazim. Masa tu Jazim balik lambat. Aku nak keluar gan Ed. Ed nak bawak aku gi rumah kawan dia kat Cheras. Ed kata ada open house. Patutlah Ed pakai baju melayu warna biru tua. Aku tanya mana dapat baju melayu ne. Ed cakap dulu dia ada beli baju melayu tu tapi jarang pakai. Songkok takde lah. Mula-mula tu aku malas nak gi. Tengok muka Ed kesian lak hehe, yang aku malasnya, kena pakai baju melayu lak. Terpaksa balik rumah aku nak tukar baju melayu, dah buang masa kat situ. Sampai rumah aku dah pukul 8.50 malam. Nasib baik jalan tak jem. Aku pakai baju melayu aku warna biru light.

Kitaorang sampai sana dah pukul 9.50 malam. Jalan jem. Mak datuk ramainya orang kat rumah dia. Segan aku dibuatnya. Aku dahlah tak kenal semua orang kat situ. Ramai gak perempuan datang, yang dah berkeluarga pun ramai gak. Lauk memang banyak. Rendang, ketupat, lemang semua ada.

Aku dah takde mood nak makan. Dah malam sangat dah. Perut pun dah masuk angin. Aku makan sikit satay daging jer. Pastu aku bersembang gan 1 kakak ne. Nama dia Suriaty. Dia dan gan laki dan anak lelaki dia yang berumur 2 tahun. Comel sungguh anak dia, yalah dah maknnya putih kan. anak dia nama Herman. Budak tu tak takut gan aku pun. Sembang punya sembang, dia kata dia nak buat renovit rumah dia kat Subang. Tiba-tiba Ed menyampuk, Ed kata aku boleh buatkan rumah kakak tu. Apa lagi, kakak tu beriya benar nak suruh aku buatkan. Ed kata aku buat cantik. Kurang hasam Ed. Dah Kak Su pun panggil laki dia datang. Dia mintak no hp aku, nanti dia nak jumpa aku. Aku pun cakap kat laki dia nanti rumah dah siap boleh panggil Ed buat idnya. Ed jeling aku. Pandai muka kau, pandai-pandai suruh aku kenapa.

Tuan rumah pun ada hati nak buat revo ne. Dia nak besarkan dapur dia. Tuan rumah Sazali. Dia tinggal rumah 2 tingkat. Cantik rumah dia. Dia ada 3 orang anak. 1 lelaki, 2 perempuan. Masih kecil anak dia. Comel semuanya. Rupa-rupanya kat situ ada sorang bos yang ada firm arkitek sendiri. Dia tanya aku kat mana projek opis aku. Aku cakap kat Bandar Sungai Long. Kat situ kebanyakkan projek opis aku. Dia tanya kenapa semua projek kat situ pakai batu bata. Aku cakap kat dia sebab pemaju dia ada company batu bata sebab tu dia gunakan product sendiri. Dia tanya kolej kat situ pun opis aku buat ke. aku kata yes. Dia tanya aku dah kerja berapa tahun kat opis aku. Aku cakap adalah beberapa tahun. 

Pukul 11.30, kitaorang chow dari situ. Aku sampai rumah pukul 12.40 malam. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.