Hello There!

Thursday, May 20, 2010

Site visit



Rumah Michael yang ke tiga.


Kitaorang gi minum kat Pak Li Kopitiam. Aku minum teh ais gan asam boi. Jo minum mangga juice.

Sebelum gi rumah Michael, kitaorang gi lunch kat Nasi Lemak Antarabangsa kat Dataran Sunway Kota Damansara. Walaupun aku ada kisah hitam kat kedai tu namun aku gi gak sebab Jo nak makan kat situ. Aku makan nasi lemak ayam masak merah rm7.90 plus assam boi juice rm3.25, Jo makan nasi lemak set rm9.90 plus ice lemon tea gan keropok ikan rm2.50. Service chg rm0.29. Masa makanan belum sampai, aku kol Kak Nok. Dah beberapa hari aku cuba kol dia tapi tak dapat. Baru hari ne dapat, rupa-rupanya Kak Nok gi Kayu Hitam holiday untuk beberapa hari. Kat sana dia offkan hp.



Aku gi site naik kereta Jo.

Condo GreenView. Opis aku gak yang design.

Bungalow. Ada 3 buah semuanya.






Pandangan Hadapan.




Pandangan sisi.



Pandangan Hadapan Bungalow. Harga 1 juta.

Bangun 7.30 pagi. Bangun terus aku sms Jo. Aku tanya nak gi site pukul berapa?. Jo balas sms aku, nak gi pukul 8.30 pagi. Pagi ne aku dan Jo kena gi site kat Bandar Sg. Long. Pukul 8.15 pagi aku gi breakfast, makan lontong gan teh ais.

Pukul 8.45 pagi, Jo kol aku, dia dah kat bawah rumah aku. Kitaorang pun terus menuju ke Bandar Sg. Long. Aku dan Jo gi site sebab projek aku ada inspection for CF, Jabatan Perancang, MPKj. Kitaorang nak jumpa En. Saravanan (orang MPKj). Inspection pukul 9.30 pagi. Pukul 9.10 pagi kitaorang dah sampai kat sana.

Sementara nak menunggu En. Saravanan sampai gan Soong (orang kuat pemaju), aku ambik gambar rumah bungalow dan semi-d dulu. Pastu kitaorang main buai kat tapak permainan. Cuaca agak panas. Aku dah berpeluh-peluh. Aku kol Jazim, Jazim tak angkat hp. Pastu Jazim kol aku balik. Hari ne Jazim cuti. Jazim kata petang ne dia nak ke airport ambik kucing baru.

Saravanan datang gan Soong pukul 10.30 pagi. Mak datuk aku gan Jo tunggu hampir 1 jam lebih. Kat site pun ada Siah gan Darama (orang site). Tunggu punyalah lama, tapi inspection cukup cepat tak sampai 20 minit dah settle. Maybe Soong dah kawtim gan Saravanan kot sebab tu cepat (under table). Habis inspection ne, aku gan Jo nak ke site rumah bungalow Micheal pulak.

Pas lunch, kitaorang gi rumah Michael. Cuaca panas terik. Aku ambik luar dan dalam. Jo check drawing untuk CF. Cantik gak interior dalamannya. Semua tempat aku ambik gambar. Semua dah selesai pukul 3 lebih petang. Aku dah letih.

Habis minum kat Pak Li Kopitiam, kitaorang nak balik gak dalam hujan. Redah dalam hujan nak gi ke kereta. Jalan jem dan banyak jalan banjir. Jo isi minyak kat Petronas. Sampai rumah pukul 5.15 petang.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.