Hello There!

Saturday, May 29, 2010

Gaduh

Pagi hari cuti yang nyaman, aku ingat nak bangun lewat sikit. Selalu bangun awalkan. Semalam dahlah aku balik lambat berjumpa dengan kawan aku balik pukul 2.40 pagi. Selepas tu bersembang lagi lagi dalam bilik aku. Tidur hampir pukul 4.40 pagi. Pukul 6.10 pagi tiba-tiba aku dikejutkan bunyi yang kuat di luar pintu bilik aku. Aku terus menuju ke muka pintu, nasib baiklah pintu aku ada lubang kecil untuk mengintai. Aku lihat jiran aku, Leni sedang bergaduh. Jiran sebelah bilik aku seorang perempuan sedang bergaduh dengan balak dia. Bising yang teramat sangat, habis semua orang keluar bilik nak melihat apa yang terjadi.

Aku tetap dalam bilik aku. Aku lihat Leni tu tampar balak dia. Mereka bergaduh sampai keluar bilik. Balak tu pulak tarik rambut Leni tu sampai perempuan tu menjerit kesakitan. Leni kata jantan tak guna asyik nak @#$&% aku jer hari-hari. Aku dah tak suka kau lagi jangan datang rumah aku lagi. Balak tu tampar muka Leni tu. Balak tu kata kat Leni, kau dah banyak habiskan duit aku, kau nak blah macam tu jer, kau ingat aku apa. Kesian pulak aku tengok.

Abang driver bas yang tinggal bilik belakang pun keluar dan pergi melihat lebih dekat lagi. Abang driver yang bernama Man cuba bertanya apa yang telah terjadi. Balak tu marah kat abang Man, jangan nak masuk campurlah hal aku. Kang dengan kau sekali aku pukul. Abang Man kata ne rumah aku, kau dahlah datang sini buat bising, semua orang nak tidur, baik kau balik sekarang, kalau tidak aku panggil polis datang sini. Buat kacau jer kat rumah aku. Balak tu pun belah. Sebelum belah balak tu cakap kat Leni tu, nanti kau kalau aku jumpa kau kat luar, siaplah kau. Masa tu aku dah keluar bilik aku masa abang Man datang kononnya nak tolong jugak.

Selepas semua dah beres, abang Man pun balik ke belakang masuk bilik dia. Aku pun nak masuk balik bilik aku. Leni datang kat aku, dia kata celaka punya jantan. Aku pun tanya apa sebenarnya yang terjadi. Wah aku jadi pak kepo ne. Leni pun bukalah citer. Aku dengan Leni agak rapat, kalau apa-apa citer mesti Leni nak bagitau kat aku. Aku jadi pendengar jer. Leni kata, dia dengan balak tu dah kawan lama. 1 hari Leni nampak balak tu gan perempauan lain, tu yang buat Leni bengang tu. Leni dah cakap kat balak tu jangan jumpa dan datang sini lagi tapi balak tu nak datang gak. Masa balak tu datang Leni dah tak nak bukak pintu tapi balak tu kata kalau tak bukak, dia akan pecahkan pintu tengah tu. Sebelum masuk, ada 1 pintu tengah. Tu yang Leni takut. Leni pun bukaklah pintu. Leni marahlah balak tu, sana perempuan nak, aku pun nak, terus balak tu naik angin. Terjadilah pergaduhan.

Ooo tu ke citernya. Aku kata kat Leni sabar jer. Aku pun dah lalok ne. Aku kata kat Leni, aku nak sambung tidur balik, malas aku nak dengar citer dia lagi nanti sampai tengahari pun tak habis. Aku masuk bilik tengok jam pukul 7.50 pagi. Aku terus tidur.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.