Hello There!

Monday, May 3, 2010

02/05/2010

Pagi rutin macam biasa. Pastu gi breakfast kat kedai Kak Mah. Pastu gi bank. Terus balik rumah. Tengok dvd citer Leap years, nak menunggu masa nak hantar Mama balik ke Melaka. Bas Mama pukul 4 petang. Habis tengok dvd terus gi lunch. Masa nak makan, nasi pulak dah habis kena tunggu. Orang yang nak ambik lauk pun agak ramai. Ada group pompuan ne mak datuk ambik lauk punyalah lama, dibelek-belek lauk yang ada. Aku dalam hati dah nak sound jer. Aku tengok nasi diaorang tak banyak gak lauk, belek jer lebih.

Pas makan kitaorang pun hantar Mama kat lrt Ampang. Nak hantar ke Bukit Jalil takut jalan jem. Mama kata pun tak usahlah. Takut lambat sampai kang. Pastu kitaorang pun gi kedai gunting rambut. Jazim yang nak gunting, aku tak nak. Rambut yang ada ne pun lambat nak tumbuh balik hehehe. Pastu terus balik rumah. Aku nak bukak tv, tiba-tiba lampu astro tak nyala. Aku cakap kat Jazim. Jazim pun tak tau. Last sekali Jazim tutup semua suis dan bukak balik baru ada lampu kat astro tapi Jazim lupa dia tengah download movie habis download dia. Tengah tengok citer kat afc rancangan masakan, cara nak buat pai, hujan turun dengan lebatnya. Mmmm tak dapat tengoklah, siaran takde, Hanjing astrokan. Bilalah nak settle.

Kitaorang pun tengok dvd lagi citer lupa nama lak. Citer kat pulau. Habis jer bersihkan kucing kitaorang gi dinner. Tempat biasa. Masa makan kitaorang bincang pasal Mok-mok. Jazim pun tengah bersms gan Mama pasal mok-mok gak. Risau mok-mok dah matang tapi macam taknak mating jer. Risau kitaorang. Bulu banyak gugur. Stress agaknya. Mama kata dia boleh jer jaga mok-mok, Jazim kata tengoklah macam mana nanti biar dia fikir dulu. Aku pun kata biarlah aku jaga mok-mok kat rumah aku. Nanti tiba weekend aku bawak mok-mok balik rumah Jazim, hari ahad mok-mok balik rumah aku lagi. Hai mok-mok pun jadi nomad macam aku gak ke hehehe. Pas dinner Jazim hantar aku balik. Dalam kereta kitaorang buat lawak pasal mok-mok. Dah sampai rumah aku, Jazim singgah kat 7E sebab nak beli roti nak buat sarapan pagi esok. Yalah orang dah ada pembakar roti baru. Pastu aku pun turun kereta dan naik ke rumah.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.