Hello There!

Monday, May 10, 2010

10/05/2010


Pagi tadi Lavinia anak bos baru balik dari Hong Kong semalam. Masuk jer opis dia bagi kat kitaorang fridge magnet. Sorang dua. 1 dari Hong Kong dan 1 dari Macau. Memang sebelum dia gi Hong Kong, aku ada bagi tau kat dia suruh belikan fridge magnet, tengok-tengok dapat 2, free lagi. Pukul 10.25 pagi, aku gan Jo gi opis lawyer nak cop surat untuk bapak aku. Aku nak uruskan permit bapak aku untuk 6 bulan sekali. Sekarang bapak aku kena cop pasport 2 minggu sekali, kesian bapak aku dah tua, tak larat nak berulang alik. Bapak aku rakyat Singapura sebab tulah dia kena cop pasport 2 minggu sekali kalau tidak bapak aku akan dilarang masuk ke Malaysia lagi. Sampai opis lawyer, aku jumpa En. Isa. Aku tunjukkan surat untuk En. Isa cop dan sign. habis semua aku bayar rm8 untuk 2 keping surat.

Insyaallah pada 12hb. akan balik ke Johor untuk menguruskan permit bapak aku. Aku akan mengambil cuti 2 hari, pada 12 dan 13hb May 2010. Aku akan bertolak dengan menaiki bas Transnasional dari Bukit Jalil ke Johor Bahru. Aku akan beli tiket pukul 10 pagi. Kalau sempat sampai ke Johor pukul 2 atau 3 petang, aku akan terus ke Wisma Persekutuan Johor Bahru. Di sana orang tak ramai yang buat permit. Borang yang diperlukan semua aku dah siapkan. Harap-harap semua berjalan dengan lancar. Aku harap bos bagilah aku cuti. Yalah takut gak mood bos masih panas lagi pasal kes Jo tu.

Masa lunch aku jalan kaki gi WangsaWalk. Kat Cold Storage aku beli fruit salad rm2.99, sweet bun rm1.99 dan milo ais rm2.19. Harga semua rm7.17. Aku bagi duit rm50. Cashier nama Ong Boon Pin balikkan duit aku rm42.83. Gov. tax takde. Tapi muka Ong tu macam muka sambal belacan, masam nak mampus dahlah tak hensem. Aku rasa badan aku dah nak montel so aku nak dietlah. Hehehe.

Pukul 3.30 petang, aku dah hantar surat cuti kat bos aku. Aku dah citer serba sikit pasal apa aku nak cuti. Bos aku bagi green light.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.