Hello There!

Saturday, May 1, 2010

Sabtu 01/05/2010

Selamat Hari Pekerja.

Wah pagi ne aku macam tak percaya, aku bangun pukul 5.30 pagi. Aku sedar terbunyi sesuatu kat luar bilik. Rupanya Mama dah bangun dulu dari aku. Dia dah bersihkan tempat kucing dulu. Wah Mama teruja ne bangun awal pagi sebab nak gi jogging gan Jazim kat taman KLCC. Katanya pukul 6 pagi nak jogging, pukul 6.30 baru bangun. Pukul 7 lebih baru keluar rumah. Aku tak gi sebab nak mandikan kucing lagi pun malaslah nak jogging. Mama kata seumur hidup dia, dia tak pergi gi jogging apatah lagi di waktu pagi. Pukul 8 lebih Mama kol aku 2 kali, aku tak angkat, yang ke3 baru aku angkat. Dia tanya aku dah siap ke belum. Aku kata dah siap. Diaorang nak gi breakfast. Mama suruh aku tunggu bawah. Aku yang tak mandi lagi dengan muka selebet, bau kucing terus sarung seluar pendek. Keluar rumah, beberapa minit diaorang pun sampai. Dalam kereta Mama cakap Jazim dah beli daging sebab malam ne nak buat barbeque. Beli daging kat tepi jalan selari gan kedai Ara.

Breakfast kat kedai Kak Mah. Habis makan balik rumah, terus mandi. Pas mandi kitaorang gi kedai Ara nak tengok sangkar. Sebelum tu Jazim telefon Kedai Ara nak tanya harga. Sampai kat Ara ada sangkar display punya. Sangkar yang nak takde stok dan harganya dah naik ikut harga baru. Nak tunggu lama so Jazim ambik jer yang display punya. Nanti Ron akan hantar kat rumah. Pastu ingat nak gi Jayajusco baru kat Cheras Mahkota tapi jauh sangat. Kitaorang gi kat Maluri jer sebab nak beli grille. Sampai Kat JJ, lain yang nak beli lain yang dibeli. Jazim beli hanger baju, grille pun nak beli gak. Dah dapat grille nak test, bukak kotak tengok grille tu batangnya bengkok, tak jadi nak beli. Ingat nak beli kat JJ Wangsamaju, tengok-tengok Ron dah kol nak datang rumah hantar sangkar. Pastu rehat kejap terus gi lunch.


Selesai lunch Jazim dan Mama keluar. Aku malas nak ikut. Aku buat blog. Mereka keluar sampai malam. Pukul 8 lebih Jazim sms aku, dia kata nak tunggu pukul 9 baru nak gi beli grille kat JJ Wangsamaju sebab ada discount. Balik dari gi JJ, terus kitaorang buat barbeque. Sedap makan daging, sambil tengok kat tv3 citer Dosa Serupa. Kesian mak pompuan tu sakit.

1 comment:

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.