Hello There!

Saturday, May 15, 2010

14/05/2010

Pagi ne aku gi kerja dari rumah Jazim. Rutin macam biasa. Breakfast kat tempat biasa. Semalam aku balik kampung terus aku ke rumah Jazim. Pakcik Nor ambik aku. Sampai opis wow kerja aku banyak. 2 hari aku cuti, Bos aku dah letak banyak kerja atas meja aku. Hari ne Bos tak masuk opis.

Pukul 12.20 tengahari Jazim kol aku, nak ajak aku lunch kat area opis aku. Aku kata ok jer. Pukul 1.10 Jazim sampai kat bus stop. Kitaorang gi makan nasi campur kat warung depan jalan yang nak masuk kat area opis aku. Jazim citer kat aku, dia ada bad news. Biar jadi rahsia.

Pas makan kitaorang gi kedai gunting baju depan warung makan. Kitaorang masuk dan tanya berapa kalau nak buat seluar. Taukeh kedai pun tunjukkan sample kain. Wow harga mengikut jenis kain, ada tu sampai ribu-ribu. Jazim kata baik buat kat Bangkok, murah lagi.

Pastu kitaorang gi WangsaWalk. Jalan-jalan pastu kitaorang beli jagung rebus. Jazim beli regular rm2.50, aku beli large rm3. Kitaorang jalan lagi sampai kat A&W, kitaorang duduk sambil tengok orang lalulalang. Jazim kata belilah air. Jazim bagi rm4 kat aku. Aku beli air rootbeer float rm3.80 regular. Pastu kitaorang gosip-gosip. Pukul 2.10, kitaorang keluar dari WangsaWalk. Jazim hantar aku balik opis. Kat opis aku buat kerja sampai 5.30 petang. Jazim ambik aku kat opis. Jazim datang gan Umi. Aku tunggu kat bus stop. Kitaorang balik rumah terus. Sampai rumah rutin macam biasa. Kitaorang dinner ramai-ramai kat Pak Don, sebab anak dan laki Umi datang. masa tengah bersihkan kucing. Aku makan yong tau foo, mereka makan nasi kukus, ayam berempah. Jazim makan nasi ayam. Pastu kitaorang balik rumah. Umi sekeluarga pun balik rumah terus dari kedai Pak Don. Sampai rumah aku tengok citer Allif Firdaus. Jazim mengemas baju sebab esok dia nak panjat bukit. Habis citer, aku sambung balik tulis blog. Jazim kol Mama kat bilik aku tidur. Pastu Jazim masuk tidur. Aku sambung blog sampai pukul 1.30 pagi baru tidur.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.