Hello There!

Sunday, November 28, 2010

Ahad 28/11/2010

Aku bangun pukul 7 pagi. Jazim bangun lambat, semalam dia balik lewat. Bersihkan bilik kucing pun dah cepat habis. Masa aku tengah bersihkan kucing, Kak Ram kol aku. Bagitau pagi ne tak dapat datang rumah. Aku jawab ok. Dah siap, aku gi mandi. Masa aku mandi, ada 4 miss kol dari Kak Ram. Aku kol balik, Kak Ram jadi datang lak.

Pukul 9 pagi, Kak Ram dah sampai. Kak Ram mengemas, kitaorang gi breakfast. Kitaorang makan kat OldTown. Lepak kat sana sampai pukul 10.15 pagi. Pastu kitaorang terus ke Wangsa Maju nak beli dvd Harry Porter. Sampai sana amoi tu takde. Ada amoi lain. Aku tanya dvd tu, kata amoi tu takde lagi. Mmm buat penat jer. Amoi tu nak kena sumpah gan aku tau. Pukul 2 petang baru dia masuk kerja. Sapa nak tunggu dan datang lagi kat sini.

Kitaorang frust terus balik ke Ampang. Sampai rumah, bawak anak-anak kondi gi vaksin lak. Ramai betul kat klinik Dr. Teoh. Ada cerita kelakar ne. Ada sorang makcik datang gan maid dia. Maid dia dukung kucing siam. Kucing tu tak boleh berjalan. Sekali makcik tu cerita kat kitaorang, kucing dia sakit. Si maid tu bagi PANADOL kat kucing tu. Bodoh kan. Aku rasa macam nak ketawa besar-besar depan makcik tu.

Lepas tu makcik tu boleh kata, Marcello, Tottie dan Jackpot tak cantik sebab takde hidung. Aku nak jawab jer tadi depan makcik tu. Kau ingat kucing kau tu cantik sangat ke dahlah kucing kampung kononnya tak boleh makan makanan kucing nanti sakit. Cehh nak makan ikan rebus jer. Pirahhh. Menyampah aku dengar. Dia tak tahu betapa mahalnya kucing kitaorang nak banding gan kucing dia. Cakap ikut sedap mulut jer.

Masa kitaorang tengah tunggu Dr. Teoh. Aku dukung Jackpot. Aku urut sampai kat ekor, baru aku tahu hujung ekor Jackpot bengkok rupanya. Aku cakap kat Jazim. Jazim pegang dan rasa betul bengkok sikit. Kalau tak rasa betul-betul memang tak tau sangat. Kitaorang pun geram gan amoi kat kaunter tadi. Jazim dah daftar dulu dari lelaki cina 2 orang bawak 7 ekor anak anjing dia. 4 dalam sangkar, 3 dalam beg. Masa nak check amoi tu bagi jantan cina tu masuk dulu. Celaka. Kitaorang dahlah nak balik cepat takut Kak Ram kol nanti. Sebelum tu amoi tu suruh makcik yang kucing telan panadol tu masuk dulu. Kucing dia macam nak mati jer. Oklah kitaorang izinkan. Ne jantan cina lak potong Q. Masa timbang berat, Marcello 2kg, Tottie 1.4kg dan Jackpot 1kg jer.

Ada pulak sorang perempuan, aku rasa orang melayu kot or orang Indonesia. Dia nak ambik anjing dia. Laki dia orang putih tunggu kat luar klinik. Anjing dia besar. Nak bayar, dia panggil laki dia masuk bayar. Perempuan tu bawak anjing dia kat luar. Tiba-tiba anjing dia berak depan klinik nasib baik tak depan pintu masuk klinik. Kitaorang kat dalam dah semacam jer.

Dah habis, kitaorang balik. Masa dalam kereta Kak Ram kol. Dia dah siap berkemas. Pukul 1.40 petang kitaorang sampai rumah. Kitaorang rehat kejap, sat lagi Jazim nak keluar jumpa Anod. Petang nanti kitaorang nak gi rumah Hazly nak tengok Carlos. Lagi seminggu Carlos nak masuk show. Kitaorang nak QC Carlos macam mana. Dah putih ke belum. Kalau belum tak boleh masuk show.


Pukul 2 petang, Jazim keluar. Aku buat blog. Dah habis aku tidur kejap. Aku bangun pukul 4.30 petang. Bersihkan kucing pastu aku gi mandi. Aku nak keluar awal. Aku sms Jazim, aku nak keluar pukul 6. Aku nak keluar gan Saat. Masa aku keluar Jazim belum balik lagi. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.