Hello There!

Sunday, November 14, 2010

Ahad 14/11/2010

Aku bangun macam biasa. Jazim pun bangun macam biasa lambat sikit. Pukul 7.30 pagi, semua kerja dah habis. Radi pun dah bangun. Semalam Radi sampai rumah Jazim pukul 9 lebih malam. Pagi ini Radi nak pergi ke Petronas sebelah rumah sebab Petronas buat makan-makan. Pagi ini ingatkan Mak Yam nak datang bersihkan rumah. Mak Yam kata tak jadi pula nak datang, ada-ada sahaja lah Mak Yam ini. Kitaorang dah pangkah Mak Yam. Sekarang Kak Ram menjadi cleaner tetap di JazzyJazz Cattery. Plan hari ini, kitaorang nak pergi rumah Hazly di Kajang nak tengok Carlos. Semalam Jazim dah beli i/d dan a/d untuk Carlos. Hazly kata Carlos tak ada selera makan. Tempat baru macam itu lah.

Sebelum pukul 8, Radi dah keluar rumah. Kitaorang pergi breakfast pukul 8.40 pagi. Tempat biasalah kalau kitaorang makan. Selepas makan bermulalah perjalanan kitaorang. Mula-mula kitaorang nak pergi cari kristral (nak ganti surat khabar) untuk anak-anak kondi. Kitaorang pergi ke kedai pet di Ampang Water Front dulu. Sampai sana belum buka lagi. Jam masa itu baru pukul 9.10 pagi. Hari Ahad kedai buka lambat sikit. 

So kitaorang pusing-pusing dulu di area rumah Umi. Selepas itu kitaorang nak cari bleach rambut pula untuk nak bersihkan bulu Toby. Kedai salon rambut pun belum buka lagi. Kitaorang ternampak kedai Guardian itu dah buka. So kitaorang singgah kejap nak tengok ada tak bleach di situ. Kitaorang cari dan tanya, tiada, yang ada pewarna rambut sahaja. Jazim terus beli tisu muka untuk kucing dan sabun mandi LUX, aku beli OXY5.

Selepas itu kitaorang lalu di Spectrum, kitaorang ternampak kedai salon baru di buka. Kitaorang singgah kejap kononnya nak beli bleach. Jazim tunggu di kereta, aku pergi masuk ke dalam kedai itu. Nama kedai itu "Touch N Cut". Ada perempuan Indon di dalam. Aku tanya ada jual bleach rambut. Dia kata tiada. Selepas itu dia cuba telefon kawan dia yang ada kedai jual barang-barang salon. Dia kata di sana aku boleh dapatkan benda itu. Dia telefon tak dapat. Dia suruh aku pergi sahaja di kedai kawan dia. Dia bagi jalan kedai itu tapi dia tidak ingat sangat tempat mana kedai itu. BOLEH. Masa aku nak keluar kedai ada kawan lelaki dia baru sampai. Dia tanya dekat kawan lelaki dia lalu lelaki itu bagi aku kad kedai itu.

Kitaorang pun terus ke kedai itu. Sampai di sana, kedai itu tidak buka pada hari Ahad. Aku pun lupa nak tanya perempuan Indon itu tadi. Kedai itu bersebelahan dengan kedai urut "Voon Turun Temurun Urut Tradisional". Tokey kedai urut keluar jumpa kitaorang, dia cakap kedai sebelah memang tak buka hari Ahad. Last-last Jazim pergi urut. 15 minit harga rm30.

Habis urut, kitaorang terus pergi kedai Pet Save. Jazim beli kristal 2 bag dan sikat kucing. Habis, kitaorang terus balik rumah. Sebelum sampai rumah kitaorang singgah di kedai ENI nak ambil baju gosok Jazim. Kitaorang ingat nak singgah di Petronas kejap tapi tak jadi sebab orang terlalu ramai. Sampai rumah dah pukul 12 lebih. Jazim terus tukar surat khabar kepada kristal di sangkar anak-anak kondi. Selang beberapa minit Radi pun sampai rumah. Kitaorang ingat dia bawa balik makanan ke. Mmmm hampeh. Rehat kejap Radi pun tidur nanti pukul 2.30 dia kena pergi KLCC buat kerja.

Masa Radi tidur, kitaorang pergi lunch di kedai Pak Don. Balik dari lunch, kitaorang rehat di rumah. Radi dah bangun terus berkemas nak keluar. Selepas itu, Jazim lepaskan Toby berkeliaran di dalam rumah. Jazim kata nak tidur kejap tapi sayang pulak nak tidur pada waktu begini. Lama-lama mata tak tahan menyantuk akhirnya tewas juga. Jazim terus tidur, aku pun ikut sama.

Bangun tidur, kitaorang terus nak mandikan Toby. Toby buat masa ini selsema sikit. Kitaorang mandi tak basahkan kepala Toby. Kitaorang sental dengan 1 All system. Warna kuning sudah agak kuranglah di kaki dan badan Toby. Jazim sms Hazly, pun berapa nak datang rumah dia. Tengok-tengok Hazly balik lambat. Kitaorang tak jadi nak datang rumah dia. Masa Jazim nak buka kipas, remote kontrol kipas dah rosak. Dah tak boleh nak tutup dengan remote lagi. Hujan pun turun dengan lebatnya. 

Pukul 6 petang lebih kitaorang bersihkan bilik kucing. Selepas itu aku berkemas nak balik rumah aku. Hujan masih turun lagi. Pukul 8, kitaorang keluar rumah. Kitaorang dinner di keramat. Jazim makan kerang bakar sahaja. Aku tak makan langsung. Aku bungkus kerang bakar. Adam yang mintak aku tolong bungkuskan. Selepas makan Jazim hantar aku balik rumah.

Masa aku nak naik tangga, Adam dan tunggu aku di dalam kereta. Sampai di bilik, aku kemas apa yang patut. Aku terus buat blog. Adam sedang makan kerang bakar. Adam tunggu aku habiskan blog. Aku takut tak ingat nanti. Adam kata, aku rajinnya buat blog. Adam tanya aku, ada ke orang baca blog aku. Aku cakap dekat Adam, aku ada pembaca yang setia. (Mama hehe).

Pukul 11 malam, kitaorang minum di kedai mamak. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.