Hello There!

Saturday, November 13, 2010

Sabtu 13/11/2010

Aku bangun macam biasa. Jazim bangun lambat sikit. Macam biasa kalau dah hari sabtu masa untuk mandikan kucing-kucing. Pagi ini aku mandikan semua kucing. Dah mandikan kucing, Jazim pulak hairdryerkan kucing. Sebelum keringkan kucing, Jazim tengok dvd, semalam dia tak sempat nak habiskan sebab menyantuk. Aku tengok sorang semalam sampai habis. Aku pergi mandi, Jazim keringkan kucing.

Pukul 8.40 pagi, kitaorang pergi breakfast di OldTown. Dah muak asyik makan di kedai Kak Mah saja. Masa kitaorang asyik menjamu selera, Din dari Kulai telefon Jazim. Dia hampir sampai nak ke rumah. Pukul 9.26 pagi, kitaorang nak balik rumah. Sebelum sampai rumah, Jazim nak keluarkan duit dulu di Petronas ada Maybank. Kitaorang tak jadi pergi Maybank sebab Din dah telefon mengatakan dah sampai di rumah.

Sampai di pak guard, Jazim turunkan aku dulu. Aku nak sampai rumah dulu nak check bilik kucing. Masa aku groom Bubble, mereka masuk rumah. Din dengan isteri datang sambil membawa sangkar yang besar. Ini menandakan pasti mereka akan ambil Bubble. Din nampak Toby. Din terus dukung Toby. Din suka sangat dengan Toby. Masa itulah perjanjian termeterai. Mereka lama di rumah sampai pukul 1 tengahari. Mereka juga siap register nama di Cfa. Jazim tunjuk ajar kepada Din cara-cara nak buat semua itu. Mereka kata ada 10 ekor kucing. Kucing mereka dijaga oleh pembantu rumah.

Din sudah mengambil Bubble Gum dan Tom Rayyan. Din dan isteri akan singgah di Tol Ayer Keroh untuk mengambil Tom Rayyan pulak dari Mama. Mama sudah menjaga Mok-mok agak lama. Mok-mok pun montel sekarang atas penjagaan rapi oleh Mama. Din pun ada ura-ura nak mengambil Angel dan Dominic. Aku berharap perkara itu akan terjadi. Maka kuranglah kucing nanti di JazzyJazz Cattery. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.