Hello There!

Monday, November 22, 2010

Jumaat 19/11/2010

Aku balik kerja awal sikit petang ne. Aku keluar dari opis aku pukul 5 petang, biasanya pukul 5.30 petang. Aku cakap kat Lavi (anak bos) aku ada hal nak balik cepat. Nanti Jazim nak ambik aku kat rumah aku. Masa aku keluar opis hari hujan lebat. Mama dah sampai dari Melaka.

Pukul 5.40 petang, Jazim dah sampai rumah aku. Jalan MRR2 tak jem sangat. Kitaorang sampai rumah Jazim dah pukul 6.20 petang. Sampai rumah rutin macam biasa. Nasib baik Mama dah ada, dia dah bersihkan apa yang patut. Masa kitaorang tengah bersihkan kucing, Jefri datang rumah nak tengok anak kucing.

Pukul 8.50 malam, kitaorang gi dinner kat kedai Mek. Mama order ikan kembung 3 rasa dan air sirap plus air kosong. Jazim order sup perut gan teh o suam. Aku order bihun bandung gan teh ais. Kitaorang dahlah perut lapar, hujan baru berhenti. Tengok-tengok makanan kitaorang lambat sangat. Orang yang baru sampai pun dah dapat makanan. Ne buatkan kitaorang naik angin. Masa menunggu makanan, Nazim kol Jazim. Tengok-tengok Nazim pun ada kat kedai Mek gak. Dia datang gan family dia. Nazim gi meja kitaorang. Sembang kejap pastu dia blah gi meja dia balik. Makanan masih belum sampai lagi. Kitaorang dah bengang ne. Kitaorang rasa macam nak blah jer tak jadi nak makan. Air pun dah nak habis.

Akhirnya makanan pun sampai. Kitaorang apa lagi terus makanlah. Cisss dahlah lambat sampai tak sedap pulak tu, Mama dan Jazim pun kata tak sedap gak. Tak macam dulu-dulu. Maybe dah tukar tukang masak kot. Masa tu ada pasar malam kat area kedai Mek. Habis makan, kitaorang balik rumah. Mama dah kemas baju dia. Aku baru nak kemas baju aku. Jazim belum kemas baju dia lagi. Dia takpe kat sana nanti dia ada baju.

Esok kitaorang nak ke Kelantan. Malam ne kitaorang kena tidur awal sebab nak bangun awal pukul 3 pagi. Sebelum keluar kitaorang kena bersihkan kucing dulu.


No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.