Hello There!

Wednesday, November 17, 2010

Rabu 17/11/2010 Hari Raya Haji

Hari ini Hari Raya Haji. Habis sembahyang, aku bersiap nak pergi rumah Jazim. Pukul 10.15 pagi aku bertolak ke sana. Sampai sana, Jazim tengah mandi. Masa kitaorang nak pergi ke rumah Kelana dalam kereta, Umi telefon Jazim. Umi nak hantar Ciko sebab Umi nak balik ke Kelantan.

Ciko diletakkan di balcony sebab Ciko ada kutu. Nanti kalau Debab datang, Ciko akan diletakkan didalam rumah pula. Dah habis, kitaorang terus pergi ke rumah Kelana. Sampai disana hampir pukul 11 lebih. Di rumah Kelana kitaorang terus makan. Ada rendang, nasi impit, kuah kacang dan kuah londeh.

Aku dan Jazim makan banyak. Selepas itu, kitaorang tengok Tomie dan Anaebel. Tomie dah cantik dan besar. Besar rumah bapa Kelana sebab mereka ambil 2 unit rumah. Rumah corner pula.

Balik rumah Kelana, kitaorang terus ke kedai Ara. Jazim nak beli pil perancang untuk Fiona. Fiona belum habis nak mating. Asyik meow-meow sahaja. Pil itu pula tak ada stock. Cuma dapat 1 pil sahaja. Dr. Jon akan order lagi. Nama pil itu kalau tak silap aku "Mega Cat".

Dah habis, kitaorang terus balik rumah. Jazim terus bagi makan pil itu dekat Fiona. Nanti Sudin dan Zul nak datang rumah nak ambil dvd Sudin. Pukul 1 lebih, mereka sampai dengan lengkap berpakaian baju melayu. Sudin pakai baju berwarna hijau dan Zul berwarna cokelat.

Sambil makan kuih tat yang baru dibeli oleh Jazim semalam sambil minum teh dan tengok cerita "Hawaii five O". Dah habis tengok tv, kitaorang pergi ke Atrium Ampang. Kitaorang semua naik kereta Jazim. Kitaorang ingat nak minum di kedai Mamak Penang. Apa yang nak dimakan oleh Zul semua takde, so kitaorang berpindah ke OldTown pula. Kitaorang makan roti bakar dan semua order telur setengah masak 2 biji. Sudin asyik nak makan pisang goreng sahaja. Mana nak cari di waktu begini, apatah lagi hari cuti kan. 

Habis makan Sudin dan Zul balik. Aku dan Jazim tengok tv sambil berbaring. Last-last kitaorang tertidur. Aku sedar dah pukul 4 lebih. Jazim masih tidur lagi di sofa. Aku ke bilik kucing. Aku bersihkan kucing. Wah sekarang semua kucing dah guna batu kristral, dah tak guna surat khabar lagi. Cuma Suzzy sahaja yang masih gunakan surat khabar. Jazim kata kalau letak kristal, Suzzy makan benda itu. 

Masa aku tengah groomkan Otty, Jazim masuk bilik kucing. Bersihkan apa yang patut. Selepas itu bagi makan ubat dekat Angel dan Toby. Dah settle, Jazim pergi mandi. Selepas itu, kitaorang tengok rancangan masakan di saluran 706. Toby dah lama dilepaskan. Toby asyik nak tidur sahaja. Selepas itu, kitaorang tengok pula cerita melayu di saluran tv3. Pukul 8, kitaorang keluar rumah Jazim nak hantar aku balik.

Jazim tanya aku patut ke dia makan. Aku kata dekat Jazim, kau makanlah yang light-light sahaja. Aku takut sebab banyak kedai tutup hari ini. Mula-mula kitaorang pergi Taman Melati. Banyak kedai yang tutup. Selepas itu nak ke Melawati, takut juga banyak yang tutup. Last-last kitaorang makan di area rumah aku sahaja. Hanya kedai mamak Haji Tapah sahaja yang buka.

Jazim makan maggie sup, aku minum teh tarik sahaja. Kitaorang bersembang pasal Carlos dan pukul berapa nak bangun nanti bila nak ke LCCT. Aku nak telefon abang Sazali, nak tanya berapa ke LCCT di waktu pagi. Dah makan kitaorang balik. Jazim nak balik cepat sebab Kelana dah ada di rumah Jazim. Kelana nak ambil kunci rumah Jazim sebab kitaorang nak ke Kelantan sabtu ini. Kelana pun satu, nak datang telefonlah dulu, ini main redah sahaja. Dah kena tunggu Jazim sampai rumah.

Sampai rumah aku, aku terus telefon abang Sazali. Abang Sazali kata ke LCCT waktu pagi kena double price. Dia cuma ambil harga rm90. Aku kata pukul 4.30 pagi kitaorang nak bertolak. Flight kitaorang pukul 7.45 pagi ke Kalantan. Aku dah sms Jazim dan Mama. Mama kata dia ikut sahaja. Jazim belum balas sms aku lagi.

Masa tengah aku tengok tv, Adam telefon aku. Dia nak ajak aku keluar. Kitaorang pergi minum di "Sakura Kristral" area rumah aku. Adam nak ajak aku pergi ke Bali pada 2 hingga 9 DEC. ini. Aku cakap dekat Adam, aku belum tahu lagi. Aku takut aku tak dapat cuti lama. Kitaorang balik dari sana pukul 11.45 malam.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.