Hello There!

Tuesday, November 23, 2010

Ahad 21/11/2010 Masih Di Kelantan

Aku set jam pukul 6 pagi. Dah terbiasa dah. Jam berbunyi aku matikan dan aku sambung tidur lagi. Waktu pagi kat rumah Kak Ruby sejuk yalah rumah kayu kan. Aku bangun pukul 8 pagi. Jazim dan Mama pun bangun gak. Kereta kelisa ada kat porch. Kitaorang berkemas terus mintak kunci kereta. Masa tu Kak Ruby keluar dari bilik. Dia tanya macam mana tidur semalam, nyamuk ada ke?. Kitaorang tidur nyenyak dah penat sangat. Kitaorang ucapkan terima kasih dan Jazim terus drive balik ke rumah Mek.

Sampai rumah Mek, yang lain belum bangun tidur lagi. Penuh orang tidur kat ruang tamu. Mama terus mandi dulu. Pastu aku gi mandi. Dah bersiap aku dan Mama gi breakfast dulu kat sebelah kedai 7 Elevan. Kitaorang malas nak ganggu Mek. Aku makan nasi lemak, nasi berlauk dan telur setengah masak 2 biji plus teh ais. Mama makan nasi lemak dan kuih plus teh o. Pastu aku gi 7 Elevan beli rokok.

Dah makan kitaorang balik rumah. Masa kitaorang kat khemah baca paper, Jazim jerit nama aku suruh breakfast. Tak nak kecilkan hati, aku dan Mama makan gak. Habis makan kitaorang gi khemah balik sambung baca paper. Seketika Jazim pun join baca paper gak. 

Malam nanti kitaorang nak balik K.L. Flight kitaorang pukul 10.10 malam naik Airasia. Umi tengah berkemas, kejap lagi mereka nak balik K.L. Umi dah datang Kelantan dari hari rabu. Mereka naik kereta. Cuaca kat sini sekarang panas. Semalam pun panas, kadang-kadang petang mendung. Nasib baik ada angin. Umi dan family dah bertolak. Aku tak tahu nak buat apa sekarang.

Tiba-tiba masa untuk berkemas rumah. Mama sapu dalam rumah. Aku mop lantai. Pastu aku dan Jazim masukkan perabut dan susun. Mama bersihkan laman rumah. Pastu kitaorang bersihkan longkang keliling rumah. Khemah belum lagi dibukak. Dah habis kitaorang tengok Melodi. Jazim dan Mama makan pelam muda bersama cuka dan belacan. Mama pulak guna kicap dan gula. Aku tak makan takut sakit perut nanti.  

Makanan tengahari dah siap. Pukul 3 lebih kitaorang makan. Ada sup kaki lembu. Patutlah tadi aku tengok Jazim berketuk-ketuk, rupanya potong kaki lembu. Dah makan aku dan Mama gi kat khemah. Mama tidur atas meja. Aku sambung tulis blog. Cuaca masih panas tapi berangin. Mata aku pun dah kelat. Aku pun tidur atas meja. Pukul 5 lebih kitaorang bangun.

Pukul 6.15 petang, lori datang nak bukak dan ambik khemah. Jazim dan Mama nak keluar gi bank. Aku malas nak ikut. Aku berbual kosong gan abang Jazim yang kedua. Kitaorang semua lepak kat luar. Abang Jazim yang kedua pun nak balik rumah dia. Tinggal Siti jer yang tak balik rumah dia. Sebelum maghirib kitaorang nak bersiap. Tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya.

Kitaorang dah risau takut flight delay pulak. Kitaorang makan sikit jer. Masih kenyang lagi. Jazim lantak sup kaki jer. Pukul 8.10 malam hujan dah reda. Kitaorang keluar rumah lepas sembahyang ishak. Mek dan bapak Jazim hantar kitaorang ke airport. Pukul 9.10 malam, kitaorang sampai airport. Kitaorang terus check-in guna kiosk. Flight AK 5395, seat kitaorang 29B,C,D. Mama dan Jazim nak duduk kat tepi. Kitaorang nak minum kopi dulu. Mama dan Jazim minum, aku malas nak minum.

Pukul 9 lebih, kitaorang masuk. Orang ramai nak balik K.L. Pengumuman dah dibuat. Kitaorang beratur di pintu A. Flight malam ne aku tengok full house. Dalam kapal terbang Mama beli bag kecik, Jazim dapat kopi free. Masa dalam kapal ada bergegar sikit. Pukul 11.10 malam, kitaorang selamat sampai kat LCCT. 

Kitaorang terus ke kaunter cab. Dah bayar rm84.80, kitaorang keluar ke perhentian teksi. Mak datuk, ramainya orang beratur. Sebelum naik teksi, aku dah sms abang Sazali tunggu aku kat rumah Jazim. Teksi sampai, kitaorang dapat driver India. Aku duduk depan. Seat kat depan rosak pulak, sandar jer terus ke belakang. Lama-lama aku malas nak sandar lagi. Pukul 12.45 malam, kitaorang sampai rumah. Aku ambik barang aku terus aku tunggu abang Sazali sampai. Pukul 12.50 malam, dia sampai. Aku terus di bawak balik rumah aku.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.