Hello There!

Sunday, November 7, 2010

Jumaat 05/11/2010 Melaka lagi

Hari ini cuti Deepavali. Macam biasa aku bangun pukul 6 pagi. Masa aku tengah bersihkan kucing, Jazim masuk bilik kucing. Aku melihat jam dinding dah pukul 6.30 pagi. Pagi ini tak sempat nak mandikan kucing sebab kitaorang nak pergi ke Linggi.

Pukul 8.40 pagi, kitaorang pergi breakfast di kedai Kak Mah. Orang macam biasalah ramai di kedai Kak Mah. Jazim makan makanan macam biasa. Aku order roti telur bawang plus telur setengah masak 2 biji dari kedai abang roti canai. Aku dah habis makan roti canai aku, telur aku tak sampai-sampai lagi. Aku dah hilang selera. 

Dah makan, kitaorang balik rumah nak ambil Joey. Joey akan dihantar ke Linggi rumah Aniza. Dia dah beli Joey. Dah banyak kali tak jadi nak ambil Joey si Niza ini. Dah ambil Joey dan buku vaksin, kitaorang terus ke Linggi.

Sampai di rumah Niza dah pukul 11.40 pagi. Kitaorang bersembang sambil melihat rumah kucing dia. Niza ada kucing domestik long hair, benggal dan persian. Rumah kucing dibina di hadapan rumahnya berharga rm15,000. Aku dan Jazim terkejut melihat kucing persian dia. Kucing persian dia cantik-cantik tapi tak dijaga yang baik. Kitaorang dah was-was nak tinggalkan Joey di sini, tapi apa boleh buat dah berjanji nak hantar Joey. Masa kitaorang bersembang, suami Niza baru balik dari kebun. Kitaorang bersembang sampai pukul 1.15 tengahari. Kalau layan bersembang dengan Niza sampai petang pun tak habis.

Masa untuk berpisah dengan Joey pun dah sampai. Perasaan sedih pun datang, melihat Joey kena tinggal. Jazim panggil Joey, Joey berlari datang. Dia pun mungkin tak nak tinggal di sini. Joey dah biasa hidup dalam kemewahan, tempat bersih dan berair- con. Tempat sini walaupun berbumbung, tapi masih terasa panas dan tidak selesa.

Kitaorang terus beredar tak sanggup nak tunggu lama-lama. Kitaorang masuk highway balik terus ke Melaka. Dalam kereta kitaorang berbual pasal Joey. Aku lupa nak tanya Niza. kalau malam rumah kucing buka lampu. Joey dah biasa ada lampu. Gambar dibawah Joey saat-saat terakhir bersama kitaorang.



Sampai di rumah Mama dah pukul 3 lebih. Sampai rumah kitaorang keluar lagi nak makan lunch. Mama makan nasi lemak, Jazim makan mee goreng dan aku makan mee kari. Semua minum ABC.

Mee Kari

Selepas makan, kitaorang jalan-jalan di Mahkota Parade. Perancangannya kitaorang nak balik ke K.L petang ini, nak tidur rumah Mama, kucing takde orang nak jaga. Tengok-tengok Jazim telefon Umi, Umi boleh tengokkan kucing. So kitaorang tidurlah rumah Mama, lagipun esok ada kenduri kahwin kawan Mama. Kitaorang datang Melaka sehelai sepinggang, jadi kenalah beli apa yang patut.


Barangan Himalaya
Kasut Crocs Jazim
Seluar JEEP aku
Baju Jazim
Baju Jazim
Baju Aku
Baju Aku
dan beberapa helai seluar panjang. Dah penat shopping, kitaorang minum di Starbuck sementara nak menunggu seluar Jazim siap dipotong. Selepas itu kitaorang balik rumah. Sampai rumah Mama dah pukul 7 malam lebih. Kitaorang rehat sambil tonton tv saluran 706.

Habis cerita masakan, kitaorang keluar nak makan malam. Masa itu dah pukul 10 lebih. Kitaorang makan di kedai Mamak Bistro Limbungan. Aku makan satay daging 10 cucuk. Mama makan nasi goreng kampung, Jazim makan maggie sup (tak sedap) dan telur setengah masak 2 biji. Masa itu hujan renyai lepas itu hujan dah berhenti. Habis makan kitaorang jalan-jalan di Dataran Pahlawan sambil ambil gambar. Biasalah aku jadi jurugambarnya. Kitaorang pergi juga di Uptown sambil makan buah jambu. Seronok malam itu. Kitaorang balik rumah hampir pukul 1 pagi.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.