Hello There!

Sunday, November 28, 2010

Sabtu 27/11/2010

Aku bangun lewat sikit dari biasa. Semalam tidur lewat. Aku bangun pukul 7.30 pagi. Aku tengok Jazim pun baru bangun gak. Rutin macam biasa. Alamak kerja makin cepat sebab dah kurang 2 ekor kucing. Aku nak mandikan Suzzy lewat sikit. 

Kitaorang gi breakfast pukul 8.40 pagi. Tempat yang sama. Sampai kat kedai Kak Mah, orang dah beratur panjang. Habis makan, Jazim nak gi opis. Dia nak settlekan kat internet kucing Din kat Cfa. Masa kitaorang nak bayar, terjumpa gan Shaik dan kekawan dia. Plan hari ne lepas Jazim balik opis nak vaksinkan Tottie, Marcello dan Jackpot kat kedai Dr. Teoh.

Aku sampai rumah bersiap nak mandikan Suzzy. Habis mandikan Suzzy dan letakkan dalam sangkar untuk kering, aku update buku kucing takut terlupa lak. Nanti masa Jazim nak balik dari opis, dia akan kol aku. Aku bersedia nak turun bawak anak-anak kondi. Masa aku tengah buat blog, pukul 1.15 petang tiba-tiba Jazim balik rumah. Dia kata tak larat mata nyantuk sebab semalam tidur lambat. Dia letak bag terus tidur atas sofa. Bangun kejap pastu masuk bilik dia sambung tidur. Aku tengok tv. Mata aku pun kelat gak, aku pun tidur kejap atas sofa.


Pukul 3.15 petang, kitaorang terjaga. Perut Jazim lapar. Ingatkan nak makan kat kedai Pak Don, tak jadi. Kitaorang bantai makan kat Mc D jer. Nak vaksin pun tak jadi. Esok jer kitaorang vaksinkan kucing. Habis makan kitaorang nak gi Wangsa Maju nak beli dvd. Mak oiii jalan nak gi sana jem sikit. Jazim nak beli semua citer Harry Potter. Kat kedai tu ada tapi cina perempuan tu kata takde orang nak hantar kat kedai dia. Semua pekerja dia sibuk. Esok pagi kitaorang nak gi sana lagi nak ambik citer tu.


Jazim beli dvd citer Wall Street, You Again, The Sorcerer's Apprentice dan Braveheart. Dah beli dvd, Jazim nak gunting rambut lak. Aku pun nak gunting gak. Jazim gi kedai Cina, aku gi kedai mamak. Pukul 5 lebih semua dah settle. Kitaorang nak balik Ampang cepat. Cuaca dah mendung. Kilat dah sabung menyabung. Masa nak balik, jalan jem kat MRR2. Jazim ada function kat Nilai gan Anod pukul 8.30 malam. Sampai rumah dah pukul 6 lebih. Kelam kabut Jazim nak bersiap.


Aku bersihkan kucing. Pastu aku kol Kak Ram. Esok dia datang pukul 9 pagi nak bersihkan rumah.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.