Hello There!

Thursday, December 2, 2010

Rabu 0/12/2010

Aku dapat sms dari Jazim. Dia ajak aku gi rumah dia. Dia nak buka cage. 1 cage dah kosong. Dia akan ambik aku lepas kerja kat rumah aku. Jazim dah sampai kitaorang gi Melawati nak gi kedai kucing. Jazim nak beli kristral, shampoo kutu dan pil "Mega Cat" untuk Suzzy. Dalam kereta nak balik ke Ampang, Kak Mahani kol Jazim. Dia citer anak Marissa mati lagi, tinggallah 2 ekor. Maybe Kak Mahani akan suruh Jazim jaga lak Marissa. Jazim kata ok jer. Pastu kitaorang berbual pasal bleach lak. Aku kol kedai bleach. Kedai tu tutup pukul 7 malam.

Akhirnya kitaorang gi kat sana. Jalan agak jem sikit. Kitaorang takut tak sempat jer. Sampai kat sana dah pukul 6.50 petang. Taukeh kedai dah takde. tinggal staf perempuan cina jer. Kitaorang beli botol besar rm55. Packet kecik pun ada rm5. Kitaorang tanya bagaimana nak guna. Cina tu cakap bancuh gan air sikit.

Dah settle, Jazim nak keluarkan duit kat ATM. ATM Maybank tak nampak, yang ada Public & Hong Leong Bank jer. ATM Public ramai orang beratur. Jazim malas nak beratur. Kitaorang gi dinner dulu. Kitaorang makan nasi bubur. Pas makan Jazim gi Hong Leong ambik duit.

Pastu kitaorang balik rumah. Sampai rumah pukul 7 lebih. Rutin pun bermula. Anak-anak kondi kotor. Aku terus mandikan. Jazim bersihkan bilik kucing. Anak-anak kondi dah mandi, aku mandikan lak Suzzy. Plannya nak mandikan Toby. Dah malam sangat esok jer Toby mandi.

Dah siap semuanya, kitaorang buka cage dan susunatur bilik kucing. Masa kitaorang tengah buat kerja, Kak Mahani kol Jazim. Esok dia nak hantar Marissa gan anaknya ke rumah Jazim untuk dijaga. Nampak lapang sikit bilik kucing. Bolehlah nanti Carlos bergerak bebas. Tak sabar nak tunggu Carlos balik semula ke pangkuan kitaorang. Weekend ne kalau ada masa kitaorang nak cukur bulu Toby dan Suzzy. Cukur lion cut. Jazim kata kat aku, Mama tak jadi datang K.L, ada majlis katanya.

Pukul 10.15 malam, baru semua kerja siap. Aku terus mandi. Perancangannya aku tidur rumah Jazim. Tengok-tengok aku ada hal. Aku kol Abang Sazali suruh ambik aku. Pukul 11.15, baru Abang Sazali sampai. Sampai rumah aku pukul 11.45 malam.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.