Hello There!

Monday, December 6, 2010

Ahad 05/12/2010

Aku bangun pukul 7 pagi, tak larat nak bangun awal. Semalam dah balik lambat dari cat show kat PICC. Nasib baik dapat 1 reben. Jazim pun sama. Buat rutin macam biasa tapi sekarang Carlos dah ada kat rumah. Lepas show semalam kitaorang bawak balik Carlos. Carlos dah hampir sebulan kat rumah Hazly. Carlos kitaorang lepaskan dalam bilik kucing. Macam biasalah si Carlos ne asyik nak main jer. Air con dalam bilik kucing pun dah diturunkan suhunya. Takut mata Carlos berair pulak. 

Semua dah bersihkan, kitaorang bersiap nak hantar Toby dan Suzzy cukur bulu kat Ara. Jazim dah buat temujanji gan Sam. Toby dan Suzzy dah masuk dalam cage, kitaorang beredar keluar rumah. Pukul 9.15 pagi, kitaorang sampai sana. Ara belum bukak lagi. Kitaorang tunggu kejap. Pukul 9.25 pagi, Ara baru bukak. Aku tengok Dr. Jon takde. Dr. perempuan cina rambut blonde ganti. Perempuan India pun cuti ganti gan budak melayu. Kitaorang tunggu Sam dalam kereta. Pukul 9.30 Sam sampai. Kitaorang bawak Toby dan Suzzy masuk dalam Ara. Terangkan pada Sam, kitaorang nak potong lion cut. Jazim sempat beli kristral untuk Carlos.

Sepatutnya hari ne ada lagi cat show kat PICC. Kitaorang malas nak gi. Jazim dah bayar untuk 2 hari. Kitaorang dah tak larat dah. Lagipun Carlos dah dapat reben jadilah. Nanti gi kang dapat reben lagi. Hehehe. Bukan apa takut nanti habis lewat sangat sampai malam, esok kan nak kerja lak. Dengar citer cuma Hazly jer yang gi. Nazly tak gi sebab Darleen dia selsema. Kelana pulak ada kat Maha.

Dah bayar, kitaorang gi breakfast kat kedai Kak Mah. Dah makan kitaorang terus ke KLCC. Jazim nak beli cover iPhone dia. Aku nak beli bateri kamera aku. Sampai KLCC, aku sempat bank-in duit sewa bilik dulu kat Maybank. Pastu kitaorang terus ke Maxis Centre. Jazim dah beli cover pastu kitaorang gi kedai Sony Style lak. Aku beli bateri Sony rm169. Dah siap kitaorang gi minum kat Starbuck pulak. Jazim belanja aku. Tengah sembang dan minum, Sam kol cakap kucing dah siap. Kitaorang pun terus ke Ara. Sampai kat Ara kitaorang nak ambik kucing, ada 1 pakcik ne citer kat aku pasal kucing dia terjatuh kat longkang. Kesian aku tengok kucing hitam dan putih tu. Dahlah kucing tu pakcik ambik dari jalanan terus pakcik tu bela. Dah selesai kitaorang balik terus ke rumah. Sampai kat rumah, aku mandikan Toby dan Suzzy. Jazim kemaskan tempat Carlos isikan kristral baru.

Dah siap, kitaorang bersiap nak gi MAHA pulak. Pukul 1 lebih kitaorang bergerak. Kitaorang nak tengok cat show kat sana. Kelana ada kat sana masuk show untuk Tomie. Kak Mahani pun ada gak. Mula-mula tu kitaorang gi sana sesat sikit. Sekali tengok ada banyak kereta kat tepi jalan. Pasti semua tu nak gi MAHA. Kitaorang pun berhenti kat tepi jalan. Nak ikut pintu depan jem. Kitaorang ikut belakang, masuk kat pagar hijau yang telah ditebukkan lubang. Ramai yang ikut jalan tu. Ramai orang kat sana. Kitaorang mula-mula gi kat kandang kambing, tak tahan bau busuk. Kitaorang terus gi kat cat show. Kitaorang jumpa semua member kat sana. Kucing Kelana dapat nombor 3. Kucing Kak Mahani dapat nombor 2. Kitaorang rasalah Kelana tak patut masuk dalam cat show anjuran FIFI ne. Tomie tak sesuai untuk pertandingan domestik. Kesian semua kucing, orang yang datang tengok, pegang dan ada yang cucuk jari kat kucing. Ada 1 masa, Kelana marah kat orang yang cucuk kat Tomie. Kelana cakap TAK PAHAM KE ORANG DAH TULIS JANGAN CUCUK KUCING. Pastu perempuan tu balas. KALAU TAK BAGI JANGAN NAK MASUK SHOW. Kelana balas balik SUKA HATI AKULAH. Pastu Kelana membebel lagi. Tak macam kat CFA. Tempat besar dan selesa. Kucing pun tak strees. Perut kitaorang dah lapar. Kitaorang keluar gi tempat makan. Kelana sempat suruh Jazim tapaukan makanan.





Nasib baik ada tempat duduk kosong untuk kitaorang makan. Dah makan kitaorang gi balik kat Kelana hantar makanan dia. Kitaorang pusing-pusing kejap pastu kitaorang chow. Sebelum ke kereta, kitaorang singgah kejap kat kandang arnad. Hujan nak turun, kitaorang jalan laju-laju. Nasib baik kitaorang bawak payung. Naik kereta dan terus pulang. Sampai rumah Jazim nak tidur kejap. Aku buat blog. Dah sedar Jazim tengok dvd citer Wall Street. Aku tengok sikit-sikit jer. Aku nak habiskan blog aku. Mama nak baca nanti. Pukul 8 lebih baru habis. Dah habis, masa untuk bersihkan kucing. Dah siap aku nak balik rumah aku. Jazim hantar aku. Belum sampai rumah kitaorang singgah kat OldTown dulu kat area rumah aku. Kitaorang makan roti jer. Pastu aku balik rumah aku. Aku terus sambung check blog sebelum aku post. Pukul 11 malam lebih baru siap. Aku berpuas hati terus aku post. Aku sms Mama cakap dah post.


No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.