Hello There!

Tuesday, December 28, 2010

Ahad 26/12/2010

Bangun macam biasa pukul 7 pagi. Aku terus bersihkan bilik kucing. Aku bersihkan Tottie dan Jackpot. Tottie, aku dah bagi ubat fungus. Budak nakal (Carlos) dan Marcello, aku nak mandikan pagi ne. Dah settle, aku bersihkan pulak BB. BB kena selsema lagi. Aku bagi ubat selsema kat BB. Pukul 10 pagi, Meor gan kawan dia nak datang rumah nak ambik Marcello.

Masa aku tengah keringkan Carlos dan Marcello, mereka dah sampai. Aku bersembang kejap dan bagi kad vaksin pada mereka. Marcello belum kering sepenuhnya, mereka dah nak balik. Mereka ada hal. Kawan Meor tu nak bagi Marcello kat wifenya. Aku lupa nak tanya sapa nama kawan Meor tu. Dah penat mandikan kucing. Dah habis semuanya, mereka pun balik. Aku masukkan Carlos kat dalam bilik kucing. Aku terus mandi.

Pas mandi aku gi breakfast kat As-Salam. Dah makan aku balik rumah. Hari ne Jazim balik dari Kelantan. Family dia pun datang gak. Aku pun nak balik cepat. Pukul 4 petang, aku dah keluar dari rumah Jazim. Pukul 6 nanti, aku nak keluar gan Adam nak makan dekat Kampung baru. Pukul 6.10 petang, kitaorang dah bergerak. Kitaorang gi Setapak dulu nak jumpa kawan kitaorang. Kitaorang sembang kat kedai air buah gelas besar sederes gan Kenny Rogers. Pukul 7 lebih baru kitaorang gerak kat Kampung Baru.

Kedai ne berada di sudut antara Jalan Sultan Ismail dan Jalan Raja Abdullah. Tomyam dia memang power dan sedap giler percayalah. Harga pun boleh tahan. Hal pertama yang aku suka, melangkah masuk jer konsep dapur terbuka. Kita boleh tengok diaorang masak macam mana. Kita pun boleh tahu tahap kebersihan kat dapur mereka.


Tomyam Campur
Sambal Petai ayam
Kailan Ikan Masin
Lala 3 Rasa

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.