Hello There!

Friday, December 24, 2010

Rabu 15/12/2010 Aku Masak

Cuaca hari ne mendung jer. Aku ingat nak masak nasi bubur yang macam mana mak aku selalu masak. Aku balik kerja, aku terus gi Giant. Dalam Giant masa nak cari bahan-bahan, aku ternampak lak ketam. Ketam tu segar lagi. Aku terus tukar menu. Terlintas pulak aku nak buat begedel.

Aku terus cari daging cincang. Sayur kangkung dan kegemaran aku terung. Menu yang dah plan terus bertukar gan drastik. Banyak pulak lauk aku nak masak. Sampai rumah tukar baju, terus masuk dapur. Masa aku tengah tang tong, kakak kat belakang datang tengok aku masak. Seganlah pulak aku. Dah nak siap masak, Leni balik kerja. Awal pulak dia bagi. Dengan rela hati, aku bagi sikitlah lauk aku kat dia. 





Masa aku nak hidangkan, Saat kol aku. Dia memang langkah kanan. Dia nak ajak aku keluar dinner. Aku suruh dia datang rumah aku jer makan. Aku suruh dia belikan aku teh o ais. Dia sampai bukan teh o ais jer dia beli, kudap-kudapan pun banyak dia beli. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.