Hello There!

Thursday, December 9, 2010

Selasa 07/12/2010 Awal Muharam

Pagi ne aku tidur kat rumah aku. Semalam aku tak gi rumah Jazim. Aku bangun pukul 6.30 pagi. Aku terus basuh baju dan cadar aku. Cadar aku dah lama tak cuci. Pukul 9 lebih, Jazim kol aku. Dia cakap Kelana ajak gi kedai groomer kat Tun Hussein Onn. Jazim nak ajak aku. 

Aku cakap biar aku basuh baju dulu nanti dah habis aku sms Jazim balik. Hari ne aku rasa badan aku macam tak sihat jer. Pukul 10 lebih Jazim sampai rumah aku. Jazim pun tak sihat hari ne. Jazim kata Kelana, Kak Mahani 1 keluarga pun tak sihat. Kitaorang tak tahu kenapa. Maybe kat cat show or MAHA, kitaorang kena. 

Dalam kereta, Jazim ajak gi jumpa doktor. Jazim nak gi KLCC Medical Centre. Kitaorang sampai sana, tutup pulak. Aku ingat dapat merasalah ubat mahal tapi nan ado.  Kitaorang terus balik Ampang nak gi klinik Dr. Azizah pulak. Sampai sana, Dr. pulak gi lunch. Gi klinik sebelah Dr. Azizah ramai orang. Last-last kitaorang gi klinik Segaran. Jazim kata Dr. ambik darah dia, takut demam denggi lak. Keputusan petang nanti Dr. akan bagitau. Masa dalam klinik, Jazim kol Kelana bagi tau lepas zohor baru kitaorang nak gi Tun Hussien Onn.

Dah siap, kitaorang balik rumah. Sebelum tu kitaorang singgah kat Mc D drive thru. Kitaorang beli burger. Sampai rumah, kitaorang terus makan. Pas makan ubat, Jazim tidur kejap. Aku tengok kucing dan bersihkan muka Suzzy. 

Pukul 1.40 petang, kitaorang gi rumah Kelana, ambik dia. Kitaorang terus ke Tun Hussein Onn. Kitaorang dah sampai kat kedai Pet Lover. Kedai dia biasa jer. Banyak gak kucing dia dibebaskan dalam kedai. Tak banyak barang keperluan kucing sangat. Lama kitaorang sembang gan tuan kedai kucing. Dia tunjuk ajak macam mana nak groom kucing. Sikat jer ada bermacam-macam jenis. Baguslah dia tak lokek ilmu.

Dah settle, kitaorang balik rumah. Kitaorang hantar Kelana balik dulu. Pastu kitaorang gi Pet Save nak beli krisral. Pastu lak kitaorang gi OldTown minum kopi. Badan dah terasa memang tak sedap. Masa nak keluar dari kereta, Jazim nak ambik kristral. Jazim terjumpa bag duit Kelana tertinggal dalam kereta. 

Masa aku tengah bersihkan muka Toby, Kelana sampai. Sembang-sembang sambil tengok dvd citer BraveHeart. Pukul 6 lebih Kelana balik. Jazim kol balik klinik Dr. Segaran nak tanya pasal darah dia. Dr. kata darah Jazim ok. Pukul 7 lebih kitaorang dinner kat kedai Mek. Aku dah tak larat dah. Dah makan, kitaorang balik rumah. Aku tengok bilik kucing. Pastu kitaorang tengok tv. Aku batuk dan selsema. Jazim pun batuk. Badan aku sejuk-sejuk. Nasib baik esok aku tak kerja. Jazim kerja. Esok kalau teruk lagi, Jazim nak ambik MC.


Aku tak dapat tidur. Badan aku sejuk. pakai toto pun tak jalan. Aku dengar Jazim pun batuk jer. Dah nak dekat pagi, baru aku dapat tidur lena.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.