Hello There!

Tuesday, October 26, 2010

Selasa 26/10/2010 Flaming Steamboat @ Petaling Jaya

Hari ne aku nak gi jumpa Ed kat stesen Asia Jaya. Aku sampai sana pukul 6.50 petang. Kitaorang nak gi Sunway Piramid. Kat sana nanti nak jumpa Julia, Wati dan boyfriendnya. Wati nak belanja makan steamboat. 


Kitaorang sampai sana pukul 8.40 malam. Kitaorang tengok, diaorang dah ada kat dalam. Mereka dah duduk kat area berair-con dan diaorang gak sudah order makanan, cuma air jer mereka belum order lagi. Julia sindir aku, aku ne tak boleh berenggang dari kamera aku asyik nak ambik gambar jer. Wati sampuk, yalah orang ada blog sendiri kan.


Makanan dah sampai, hayoo banyaknya. Aku terpana dek aku terlihat ada siput macam siput b..... jer. Wati cakap kat aku, rupanya macam sama tapi bukan ok. Aku lihat boyfriend Wati selamba jer sedut siput tu setelah di rebus. Aku tak berani nak makan siput tu. Aku belasah udang dan ketam jer.  


Kitaorang makan dan makan. Dah separuh kenyang, bantai pulak aiskrim. Memang sempurna hidup ne. Hehehe. Tengah makan ais krim, Wati pun bukak citer kenapa dia nak belanja semua orang. Boyfriend dia dah masuk melamar kat Wati ne, patutlah muka minah ne macam orang gila asyik tersenyum jer dari kitaorang masuk kat kedai ne. Hayoo ne baru melamar dah belanja kalau bertunang atau kahwin, mahu bagi tiket free makan angin. Hehehe. Wati cakap makan puas-puas, kedai ne bukak dari 5pm hingga 12 tengah malam, setiap hari. Kalau nak order lagi pun boleh. Perut aku dah penuh, tak larat lagi nak telan.


Sejak aku kenal minah berdua ne dari Ed, asyik berjumpa jer. Kalau berjumpa tak makan tak sah. Dah makan pastinya nak minum kopi pulak. Kata Wati lagi kalau weekend, ramai orang kat sini nak makan, nak cari parking pun susah. Sebut pasal parking, tadi kitaorang kena bayar kat mamat bangla rm5. Kan aku dah cakap, lepas ne mereka nak minum kopi lak. 

No. 123 & 124, Jalan PJS 11/2, Spectrum Shops, Bandar Sunways
Bahagian luar
Cantik macam kat hotel
Ais krim bermacam-macam perisa
Fish ball
Ketam dan udang segar
Sebahagian dari seafood

Bermacam-macam jenis kupang, berwarna-warni

Umai dan siput

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.