Hello There!

Sunday, October 17, 2010

Rabu 13/10/2010 Sambal Hijau

Petang ne aku rasa nak rehat kejap. Dah selalu keluar masa hari kerja. Aku ingat nak kemas sikit rumah apa yang patut dan dah lama aku tak tengok tv. Masa aku nak start jer kerja hp aku berbunyi mintak di angkat. Kalau ikutkan rasa mahu jer aku biarkan ia berbunyi sampai habis deringannya. Wah macam ayat novel lak.

Aku tahu sapa yang memanggil aku tu. Aku dah setkan tone bunyi tu kepada orang yang bernama Saat. Saat cakap kat aku, jom kita dinner kat Kg Penchala, boleh gak jumpa teman lama kat situ. Aku baru teringat akan Rosli dan the geng. Saat cakap lagi, Rosli pun nak dinner sama gak.

Ok, pas maghirib Saat nak datang jumpa aku. Kitaorang terus bergerak masuk ke highway Duke. Sampai kat kedai, Rosli dah menunngu kitaorang sambil tersengeh panjang. Kitaorang sampai sana dah pukul 8.20 malam. 1 pelayan menghampiri kitaorang sambil membawa senaskah menu. Kitaorang order apa yang patut dimakan yang disyorkan oleh Rosli. Rosli kata dia dah datang kat kedai ne dah beberapa kali sambil menunjukkan jari tempat yang selalu dia duduk bersama-sama geng yang lain. Tempat kitaorang duduk sekarang. Tempat duduk ne berhadapan gan rimbunan pokok-pokok. Agak sejuk gak tempat ne.

Tempat ne memang sesuai gan nama dia. Dikelilingi pokok-pokok hijau dan lampunya berwarna hijua gak. Aku ingat ada sambal berwarna hijau gak. Rupanya nan ado. Kitaorang lepak kat sana sampai hampir pukul 11 malam.

Restoran Sambal Hijau, 2990, Kg Penchala, Jalan Damansara



Sambal Hijau rm7
Belacan Special rm6
Nasi Goreng Pakapao rm6

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.