Hello There!

Monday, October 11, 2010

Sabtu 09/10/2010 Makan-makan rumah DD

Sampai rumah Jazim pukul 6.15 pagi. Jazim masih belum bangun lagi. Aku salin baju terus buat rutin seperti biasa. Pukul 6.40 pagi Jazim bangun tidur. Aku mandikan Toby, Otty, Bubble dan Angel. Anak-anak kondi semalam Jazim dah mandikan.


Pukul 8.40 pagi, kitaorang gi breakfast kat kedai Kak Mah. Dah makan, kitaorang gi showroom Honda. Jazim nak tengok kereta CR-V yang baru, sementara nak tunggu Mama deatang dari Melaka. Kalau tidak kitaorang yang gi Melaka sebab petang nanti makanan kucing yang kitaorang order 5 kapit akan sampai. Kalau makanan kucing tak sampai pasti kitaorang gi Melaka.


Pukul 11.05 pagi, kitaorang balik rumah. Rehat kejap Jazim terus mandikan Carlos dan Tommy buah hati Jazim. Anak kondi tu tak boleh kotor nanti susah nak masuk cat show. Pukul 11.15 pagi Mama sms aku, dia kata dah nak sampai lrt Ampang. Masa kitaorang tengok tv Mama sampai nak dekat pukul 12 tengahari. Kitaorang rehat kejap, tiba-tiba DD datang rumah Jazim. Pastu kitaorang terus gi rumah DD.


Hari ne DD buat makan-makan kat rumah dia. DD jemput aku, Jazim, Mama, Jimmy, Abang Cik, Alias dan Kak Nok. Cuma Kak Nok jer yang tak dapat datang ada hal katanya. Jimmy pun datang lambat sikit kata ada kerja. Jazim dan Mama lepak kejap pastu nak keluar sebab Jazim nak buat scrub rambut kat Jacki. Aku tak ikut sebab nak sembang lagi gan abang Cik dan Alias.


Pukul 3, abang Cik dan Alias balik sebab orang tilam nak hantar tilam baru kat rumah abang Cik. Pukul 3.20 petang Jimmy baru sampai rumah DD. Jazim dah ada kat rumah, dia kol aku sebab nak gi open house kat rumah Huzaini lak. Mereka dah bersiap, mereka naik atas rumah DD kejap sebab nak jumpa Jimmy. Pastu kitaorang gi rumah Huzaini. 









Kitaorang pun tak lama kat rumah Huzaini. Makanan kat rumah Huzaini banyak. Dia jemput pun tak ramai orang gak. Pukul 4 lebih, kitaorang chow dari rumah Huzaini. Kitaorang terus gi kedai Ara. Mama nak ambik ubat untuk Debab.

Sampai rumah aku bersihkan bilik kucing. Masa aku tengah buat kerja. Sein datang. Dia nak tengok Tutty Bianca. Masa tu pun Kelana sampai gak. Masa tu mereka semua ada kat dalam bilik kucing. Dah settle aku keluar terus gi rumah DD lagi. Masa tu Jimmy ada lagi kat sana.

Pukul 7 malam, aku dan Jimmy blah dari rumah DD. Masa aku sampai rumah Jazim, Sein dah balik, tinggal Kelana jer yang ada lagi. Kelana dah balik, kitaorang bersiap nak gi open house rumah Salikin Sidek lak. Tiba-tiba tak jadi nak gi rumah Salikin. Kitaorang terus gi rumah DD nak dinner. Mama kol DD cakap nak datang rumah DD lagi. Lagipun makanan tadi masih banyak. Kitaorang sampai DD tengah nak siapkan makanan kat atas meja. Ayam dan rendang dipanaskan dulu.

Kitaorang lepak kat rumah DD sampai pukul 12 malam. Kitaorang tengok citer kat tv3 sampai habis. Sampai rumah Jazim, aku terus masuk tidur. Masa tengok citer tadi aku dah tak larat nak bukak mata aku. Aku kan tak tidur 1 hari.



No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.