Hello There!

Wednesday, October 6, 2010

Rabu 06/10/2010 Silver Pot, Chinese Muslim Steamboat & Tutti Frutti @ TTDI


Petang habis kerja, aku nak gi TTDi gan Ed. Kitaorang dah janji gan Julai dan Wati kawan Ed yang tinggal di Taman Tun nak dinner sama. Julia yang sarankan kitaorang gi kat kedai ne. Temujanji pukul 8 malam kat One Utama. Kitaorang dah berjumpa, pastu Julia lead ke sana.


Pukul 8.30 malam kitaorang sampai sana. Masa tu orang tak ramai lagi. Owner dia pun ada kat kedai dia. Kitaorang pun pesan makanan. Julia kata baik kitaorang ambik "Lover set" sebab banyak gak lauk dia. Ok kitaorang pun order. Kitaorang makan kat situ tak lama sebab Julia kata nak makan dessert takut nanti tutup lak kedai tu. Kedai ne tutup pukul 11 malam.

Pukul 9.45 malam kitaorang chow dari "Silver Pot".

No. 26, Ground Floor, Jalan Dato Sulaiman, Taman Tun Dr. Ismail
Dari Luar

Menu dan tisu atas meja
Ada surau










Masuk dalam sup
Lover set rm29.90 plus Tomyam 2 pot rm6
Crab Claw Fishball rm4
Fish Meat Fuchuk rm.3.50
Sauce dia
 TUTTI FRUTTI @ TTDI

Kitaorang terus ke kedai tu. Kedai ne tak jauh gak dari kedai yang kitaorang makan tadi. Kedai ne terletak dekat Jalan Tun Mohd Fuad 3, 1 row gan KFC kat TTDI, kedai dia opposite gan Maybank. Kedai ne buka dari 11 pagi hingga 11 malam. Kedai ne kedai yogurt tapi ia macam aiskrim gak. Kedai ne self servis, tak ramai guna staf. Kalau kita first time datang sini, staf dia akan guide kita. Kedai dia banyak guna warna putih. Aku tak pernah datang sini, so Julia ajar 

Orang masa tu agak ramai gak. Nasib baik ada meja kosong. Aku memang tak minat sangat gan yogurt tapi bila dah dicampur gan topping tu sedap gak macam aiskrim. Wati tanya aku ne asyik ambik gambar jer nak buat apa. Aku kata nak masukkan dalam blog aku. Ooo patutlah selalu ambik gambar. Wati tanya apa nama blog aku. Ed menyampuk dia yang bagi nama blog aku kat Wati. Julia pun nak gak. Kitaorang lepak sampai nak dekat pukul 11 malam.

Masa untuk balik. Wati ajak gi minum kopi kat area rumah Julia. Aku cakap dah tak larat lagi nak masukkan apa-apa kat dalam perut ne. Aku cakap kitaorang chow dululah nanti kita sambung minum kopi next time. 

No, 11, Jalan Tun Mohd Fuad 3, Taman Tun Dr. Ismail


Topping yang ada

Oren kecik, hijau sedang dan merah besar


Dah ambik kena timbang


No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.