Hello There!

Wednesday, July 21, 2010

Selasa 20/07/2010

Pagi ne aku gi kerja dari rumah aku. Semalam habis kerja aku balik terus ke rumah aku. Aku sms kat Jazim jumpa petang ne tempat biasa lepas habis kerja. Masa aku dalam Putra, kat stesen "Jelatek" hujan turun gan lebatnya. Aku sampai "Burger King" kat KLCC pukul 6.10 petang. Aku tunggu Jazim turun. Aku dan Jazim nak ambik Umi lak kat kerja Umi. Jalan jem kat depan Dewan Bandaraya. 


Masuk kat "Elevated Highway" dah jem, ramai nak balik rumah. Kat Ampang jangan cakaplah, jem gak. Kitaorang nak gi Ara, nak ambik ubat "Vitamin C" untuk Toby. Dr. Jon masa tu ada. Toby tak boleh kena sejuk sikit pasti nak selsema. Jazim beli untuk 30 biji rm15 jer, makan 1 biji 2 kali sehari lepas makan. Pastu kitaorang nak gi beli makanan kucing. Kitaorang gi kedai "My Pet House Sdn. Bhd.". Jazim beli RC Kitten 36 warna pink rm192. 

Dah habis semua, kitaorang nak hantar Umi balik rumah, masa dalam kereta, Jazim dah lapar, tanya nak makan kat mana. Umi cakap ada 1 kedai jual tomyam sedap. Jazim cakap boleh gi lagipun Umi kata dia nak belanja. Umi nak telefon anak-anak dia dulu suruh turun kat lobby. Kitaorang pun gi rumah Umi dulu. Pas ambik anak Umi, kitaorang pun terus ke kedai yang Umi cakap. Nama kedai tu "Radop" kat jalan nak gi Carefour Ampang. Sederet gan kedai "Banana Cafe". Jazim order ikan siakap masak sweet & sour, telur dadar, kailan dan tomyam. Tomyam dia biasa jer tapi pedas. Aku lak order chicken cop. Aku cuit-cuit sikit lauk mereka, kena bayar berapa aku tak tahu sebab Umi gi bayar kat kaunter. Lain kali aku dan Jazim belanja Umi lak, maybe kat Nong & Jimmy, makan ketam masak kari, sedap.

Habis makan kitaorang balik, masa tu ada pukul 8.40 malam. Jazim terus hantar Umi balik rumah. Masa dah separuh jalan, Umi telefon, cakap makanan kucing lupa nak ambik. Jazim pun pusing balik ke rumah Umi. Payung pun lupa Umi nak ambik. Kitaorang terus balik rumah. Sampai rumah dah dekat pukul 9.15 malam. Tukar baju, terus kitaorang buat rutin biasa. Aku pun tengok tempat sinki baru. Wow Jazim dah beli 2 blind baru warna "Maroon" siap dah letak plywood lagi, nak tunggu pasang sinki jer. Esok plumber "Awon" nama lelaki cina nak pasang sinki around pukul 12 katanya. Awon dah ada nombor hp aku. Masa dalam kereta tadi, Awon sms Jazim, kata nak datang esok pukul 12 tengahari. Awon minta nombor hp aku. Aku dah balas balik sms Awon dan beri nombor hp aku. Nanti dah siap aku letakkan gambar kat blog aku, boleh Mama tengok. Nanti uncle rumah sebelah dah tak kepo lagi sebab dari luar memang dah tak nampak bilik kucing lagi. Padan muka uncle tu.


Kitaorang nak kejar masa, sebab kitaorang nak tengok citer kat tv3 "Laila Asyikin" pukul 10.30 malam. kitaorang tak pernah miss citer tu cuma episod 1 jer kitaorang miss. Nasib baik kerja dah habis pukul 10.15 malam. Habis citer tu Jazim masuk tidur sebab nak kerja esok. Aku esok tak kerja, aku ambik cuti 2 hari. Horey. Pukul 11.50 malam baru aku gi mandi dan tulis blog untuk hari ne punya citer.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.