Hello There!

Saturday, July 24, 2010

Sabtu 24/07/2010

Pagi ne aku bangun lambat sikit, pukul 7.45 pagi. Semalam pukul 1.57 pagi baru aku masuk tidur sebab nak habiskan novel aku. Sebelum tidur aku kunci jam pukul 7 pagi. Aku dah sedar pukul 6 pagi tapi badan aku berat nak bangun. Aku dengar Jazim dah bangun terus bersihkan bilik kucing, Aku bangun semua dah siap cuma mata Carlos belum letak ubat mata lagi. Jazim nak mintak aku tolong pegangkan Carlos baru senang nak letak ubat mata. Semua dah beres, aku gi mandi. Jazim betulkan gambar anak-anak Angel yang ditangkap semalam untuk nak masukkan dalam website dia. Lepas tu Jazim gi mandi. Pukul 8.45 pagi kitaorang breakfast kat kedai Kak Mah. Hari ne Jazim ada date gan "girlfriend" dia.

Selalunya waktu macam ne, aku mandikan kucing. Hari ne aku mandikan kucing lewat sikit sebab nak mandikan mereka di tempat baru. Sinki yang baru siap rabu lepas. Sekarang kerja menjadi cepat sikit, tak payah nak ulang alik ke bilik air lagi.  


Habis breakfast kitaorang balik rumah. Sampai rumah Jazim tidur kejap sementara nak menunggu pukul 10.30 pagi. Aku tengok kucing dan sambung buat blog aku. Jazim suruh aku kejutkan dia kalau dah pukul 10.30 nanti. Pukul 10.30 Jazim bangun dan nak keluar rumah. Jazim dah takde, aku mulakan tugas nak mandikan kucing. Sinki tu memang bagus mandikan kucing tapi ada buruknya gak. Kalau dah tadah air mandikan kucing, nak bilas kena buang air dalam sinki tu, tu yang leceh sikit. Asyik tadah dan buang air jer. Kaki dan pinggang pun terasa sakit asyik berdiri jer. Aku rasa mandikan dalam bilik air lebih bagus dan boleh duduk.

Mula-mula nak mandikan semua kucing agak takut ditempat yang baru. Lagi pun kat situ takde air panas, sebab tu aku mandikan lewat sikit jadi air taklah sejuk sangat. Toby yang suka mandi pun jadi takut gak. Pukul 11.50 baru semua kerja siap. Lenguh kaki aku dibuatnya. Aku gi mandi lagi. Sebelum aku keluar rumah, aku bagi ubat mata kat Carlos. Dah siap aku keluar rumah gi jumpa aku baru aku. Aku sampai rumah pukul 5 petang, Jazim belum balik lagi. Aku bersihkan bilik kucing dan bagi ubat mata kat Carlos. Ubat mata Carlos kena bagi setiap 4 jam sekali. Aku sambung buat novel aku. 

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.