Hello There!

Sunday, July 11, 2010

Ahad 11/07/2010

Aku bangun tidur pukul 7.30 pagi. Bersihkan bilik kucing. Jazim bangun tidur pukul 8 pagi. Selsema Toby belum sembuh lagi makin menjadi-jadi. Kitaorang dah risau, ne dah nak dekat 2 minggu tak baik-baik lagi. Masa aku bersihkan tempat Fiona, aku dah nampak Fiona nak mating. Pastu aku terus buang sampah. Masuk dalam rumah Jazim panggil aku, kata Fiona nak mating. Jazim pun matingkan gan Toby, yang kitaorang terkejut Fiona dah tak garang lagi. Jazim dah boleh angkat Fiona dan masukkan ke dalam cage Toby. Toby mating sekejap sebab Toby asyik bersin jer, nanti kalau Toby dah sembuh boleh matingkan lagi. Jazim apa lagi ambik kesempatan Fiona dah tak garang lagi terus cuci mata dan potong bulu kat "bontot" Fiona.

Ubat yang diberi oleh Dr. Sumitra tak jalan. Jazim kol Dr. Jon kat Hartamas. Dr. Jon kata ubat selsema tu ada kat Hartamas jer, so nanti kitaorang gi sana. Dah mandi kitaorang gi breakfast kat kedai Kak Mah. Jazim terjumpa "cousin" dia kat sana. Habis makan kitaorang balik rumah nak ambik Toby bawak ke Hartamas. Sampai kat rumah aku ambik Toby masuk dalam cage, Jazim tunggu kat dalam kereta, terus ke Hartamas. Sampai kat sana, orang takde. Jazim terus jumpa Dr. Jon. Dr. Jon bagi ubat power, manusia pun boleh guna kalau selsema teruk. Nama ubat tu susah nak sebut, sorry. Jazim tanya kat Dr. Jon, macam mana nak hilangkan warna kotor kat muka Toby. Dr. Jon kata, cukur bulu jer nanti bulu baru tumbuh. Hai Toby dah banyak kali cukur bulu, kena cukur lagi, dahlah bulu Toby lambat tumbuh. Dah habis kiitaorang balik rumah. On the way balik, Jazim kol Sam nak buat temujanji tapi Sam kata dia sibuk hari ne.

Sampai rumah Jazim nak buka 1 cage lain untuk Toby. Toby tak boleh nak sama-sama lagi 1 bilik gan yang lain, takut berjangkit lak. Sekarang Toby duduk kat living room dekat pintu masuk. Dah beres Jazim tidur kejap, aku buat blog aku. Bangun tidur Jazim nak keluar jumpa kawan dia. Aku masih dengan blog aku. Pukul 4 petang Jazim balik dari jumpa kawan dia. Pastu kitaorang buat sessi grooming. Kitaorang cukur bulu kat leher Toby dan anak-anak kondi.


Habis cukur bulu, Jazim matingkan Toby gan Fiona sekali lagi. Berjaya, sekali mating Fiona menjerit pastu bergolek-golek atas lantai. Pas mating Toby dan Fiona bebas bergerak dalam rumah. Hampir 15 minit bebas dalam rumah pastu kitaorang masukkan mereka dalam cage balik. Kitaorang tengok citer Glee lak. Fiona dijangka beranak 13/09/2010. Wah mula-mula Ot pastu Bubble, ne lak Fiona nak beranak. Marissa bila lagi nak mating pun tak tahu lagi. Kali ne pengeluaran all out. Habis semua kitaorang buat gambar anak-anak kondi untuk masukkan dalam website pastu mandi dan gi minum kat dagang avenue. Balik rumah Jazim matingkan lagi Toby gan Fiona, tak menjadi Toby dah penat. Pukul 10 Jazim dah masuk tidur. aku masih lagi tulis blog.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.