Hello There!

Friday, June 4, 2010

Baju Jo

Petang, lepas kerja, Jo ajak aku gi carikan baju warna putih untuk party Jo sabtu ne. Tema party Jo "White Sensational". Mula-mula kitaorang nak gi Jayajusco Wangsamaju jer tapi Jo nak gi WangsaWalk, so kitaorang pun gi kat sana. Aku cakap kat Jo, kat WangsaWalk baju lelaki tak banyak, F.O.S ada tapi takut lak saiz Jo takde. Jo nak pakai blazer, aku cakap tak sesuai sebab dia berbadan besar tapi kalau jaket bolehlah. Aku ajak gi Jayajusco Keramat, Jo tak nak sebab sana ada 1 kedai jual bermacam-macam jenis jaket.

Mula-mula kitaorang masuk kedai F.O.S, baju t-shirt berkolar ada yang sesuai tapi saiz untuk Jo XXXL takde, yang ada XXL jer. Aku cakap kat Jo cubalah baju saiz XXL ne dulu manalah tau Jo boleh muat. Jo masuk ke fitting room. Keluar dari fitting room Jo geling kepala, Jo kata nak masukkan kepala pun dah tak muat (aku ketawa macam nak pecah perut). Budak F.O.S yang ada kat situ pun tersenyum. Susah gak nak carikan baju untuk orang yang berbadan BESAR ne. Pastu aku kata kat Jo, Giant kat rumah aku ada jual baju saiz besar. Dulu restauran Mc D, sekarang dah ditukar jadi kedai baju. Jo kata tengoklah macam mana nanti.

Pastu tengok lak baju kemeja lengan pendek pun takde saiz yang nak. Jo dah give up terus ajak aku keluar dari F.O.S. Aku baru nak cari baju untuk aku lak. Kansel. Kitaorang terus gi kedai buku Popular. Aku terus ke section Novel. Belek punya belek, aku beli 3 novel, 1 novel cinta, 2 novel cinta thriller. Jo beli buku kartun dan terus join jadi member card Popular kena bayar rm12. Dah habis kitaorang gi kedai komputer lak, saja nak tengok kalau-kalau ada benda baru. Perut lapar pulak, kitaorang dinner kat A&W, mula-mula tu nak makan kat ayam penyet tak jadi, nak makan kat popeye pun tak jadi. Pas makan nak balik, hujan turun dengan lebatnya. Terpaksa kitaorang tunggu sampai hujan reda. Tengok-tengok hujan macam tak berhenti jer, kitaorang pun ambik keputusan nak main redah jer. Jam dah pukul 8 lebih. So kitaorang pun balik naik motor dan yang paling best mandi hujan atas motor. Dah lama aku tak mandi hujan. Sampai kat rumah aku, hujan dah reda sikit. Aku terus basuh baju, mandi dan makan panadol takut demam lak.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.