Hello There!

Wednesday, April 28, 2010

Selasa 27/04/2010

Rutin macam biasa di waktu pagi. Pergi breakfast gan Jazim. Pakcik Nor ambik aku. Kerja kat opis pun berlambak-lambak. Bestnya bos aku, dia bagi kat staf banyak kerja sebab dia nak gi holiday lak kat Phuket. Anak dia pun nak gi holiday kat Hong Kong weekend ni sampai 1 minggu. apa lagi next week merdekalah kitaorang kat opis. Kucing takde apa lagi tikus bermaharajalelalah.

Aku ingat aku balik kerja petang nanti berjalan dengan lancar. Selalunya driver aku, Tam dah ada kat bus stop. Petang hujan lebat lak. Tengok-tengok Tam takde kat situ. Aku pun telefon dia. Dia kata dia ada kat airport tak sempat nak ambik aku. Eeee geramnya aku, kalau dah tak boleh datang tu kol lah aku awal-awalkan atau sms jer, ne tak, kalau aku tak kol, sampai malamlah aku tunggu kat bus stop tu. Ne lah kalau orang berkira sangat. Geram...geram.

Aku yang jadi mangsa. Nasib baik ada teksi datang. Aku naik tanya boleh gi Ampang. Jawapan macam biasa aku terima, tak gilah, jalan jem. Mmmm ok kalau macam tu, saya nak gi Giant Taman Permata. Sampai Giant aku kol Jazim. Jazim tak angkat hp. Selang beberapa saat Jazim kol aku, nombor opis dia tertera. Aku pun citer kat Jazim, dia kata nanti dia ambik aku kat sini. Aku tanya dia, pukul berapa balik, sat lagi Jazim nak balik. So Jazim suruh aku belikan tisu mata untuk kucing. Aku beli tisu mata kat Giant dengan harga rm9.99. 1 paket ada 3 bungkus didalamnya, dapat 3 free tisu kecik. Pastu aku beli kacang dengan harga rm5.41.

Aku sms Jazim cakap aku tunggu dia kat kedai mamak depan rumah aku. Beberapa minit kemudian aku kol Jazim, aku ingat nak ajak dia makan mee kari. Tukar plan kitaorang gi Old Town. Aku makan platter, Jazim makan laksa. Hujan masih renyai-renyai. Pas makan kitaorang singgah kat kedai farmasi sebelah Old Town. Jazim beli pencuci mata dan pencabut bulu. Masuk kereta dan balik rumah. Masuk jer kat MRR2 alamak jem. Benci. Dalam kereta kitaorang bual-bual kosong. Jazim telefon mama. Mama belum sampai Melaka lagi. Pagi tadi mama ada lawatan ke Putrajaya. Sampai rumah dah pukul 8 malam. Ne gara-gara Tam punya pasal. Geram.

Sampai rumah rutin macam biasa, bersihkan tempat kucing. Pas mandi apa lagi tengok citer dvd Percy Jackson and the Olympians the Lightning Thief. Aku tengok tak habis sebab aku nak up date blog aku. Banyak citer yang aku nak tulis. Dah 2 hari aku tak tulis. Semalam aku dapat tulis 2 citer jer. Mama dah tanya citer terbaru nak post. Habis check blog, aku pun masuk tidur.

1 comment:

  1. thanks update

    tentu org akan tertanya2 ..sapa le mama jaz :)

    ReplyDelete

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.