Hello There!

Wednesday, February 23, 2011

Isnin 21/02/211 Bila rasaku ini rasamu

Malam in, entah mengapa pintu hatiku diketuk untuk menulis di sini. Teringin sekali aku meluahkan apa yang terbuku dalam lubuk hati ini. Aku tidak punya sesiapa di sini yang mampu untuk aku berkongsi rasa. Jadi aku rasakan di sinilah tempat terbaik untuk aku meluahkan segala-galanya sekaligus mengurangkan kesedihan yang aku rasai kini.

Apa agaknya rasa jika kita bersedia melakukan segala-galanya untuk insan yang kita sayangi dan apa yang kita harapkan cuma kasih sayang yang tidak berbelah bahagi sebaliknya kita terus diasak dengan soalan-soalan tentang kesetiaan? Terus terang aku katakan dalam hati aku kini aku berikan segala ruang buat dia. Aku kosongkan semua rongga-rongga kecil dalam jiwa dari mampu dimasuki oleh cinta-cinta lain demi dia. Sehingga pernah satu ketika terbit frasa ini dari mulutku :

'I will do anything to give everything that you want in this world.

Namun masih aku ditanya samada aku masih inginkan cinta yang lain atau kasih sayang insan lain untuk kepuasan hidup. Saat aku disoal sebegitu, hancur segala-galanya, luluh rasa dalam jiwa. Serasa pengorbanan yang sedia aku lakukan dan yang telah aku berikan tiada harga walau seringgit pun. Betapa murahnya cinta pada dia. Inikah yang dia nampak selama ini dalam diriku? Cinta yang bisa dipindah milik sesenang itu? Apakah cinta yang aku berikan belum memadai? Atau mungkin akukah yang terlalu buta menilai cinta? Akukah yang terlalu leka dan hanyut dibuai rasa sayang hingga lupa bagaimana rupa sinar permata sebenarnya?

Namun aku pujuk juga hati ini. Sehingga tiba hari cinta ini pergi, aku akan terus menyayangi. Harapan aku, moga bila aku pergi nanti, bukan penyesalan yang aku perolehi. Semoga dia sedar betapa agung cinta ini buat dia.

Ingatlah cinta bukan sesuatu yang bisa dilahirkan. Cinta datang bila ia mahu, cinta pergi bila sudah tidak perlu.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer:

The information contained in this website is for general information purposes only. The information is provided by ceritakuharihari.blogspot.com and while we endeavour to keep the information up to date and correct, we make no representations or warranties of any kind, express or implied, about the completeness, accuracy, reliability, suitability or availability with respect to the website or the information, products, services, or related graphics contained on the website for any purpose. Any reliance you place on such information is therefore strictly at your own risk.